نسخه چاپی

موریتانی هم روابط دیپلماتیكش را با قطر قطع كرد

به گزارش نما- ایسنا نوشت: به دنبال تنش میان قطر و عربستان، دولت موریتانی هم در حمایت از عربستان روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد.پیش از این، عربستان، مصر، بحرین، دولت مستعفی یمن، دولت موقت لیبی و امارات هم روابطشان را با قطر قطع کردند.
به گزارش اسکای نیوز، وزارت خارجه قطر عصر سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد روابط سیاسی خود را به طور کامل با دولت قطر قطع کرده است.

دراین بیانیه آمده که موریتانی در تمامی مناسبات به دفاع از منافع عالی جهان عرب و اصل احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آن‌ها پایبند است و برای تحکیم امنیت و ثبات جهان و کشورهای عربی تلاش می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: "متاسفانه دولت قطر به نقض این اصول که اساس همکاری کشورهای عربی است پرداخته و سیاست‌هایش در خاورمیانه را به حمایت از سازمان‌های «تروریستی و ترویج افکار تکفیری» مرتبط کرده است و به انتشار تنش و ناآرامی در برخی کشورهای عربی پرداخته است لذا با توجه به اصرار و پافشاری قطر برای ادامه این سیاست موریتانی روابط دیپلماتیک خود را به طور کامل با دوحه قطع می‌کند."

در حال حاضر عربستان، امارات، مصر، بحرین، دولت مستعفی یمن و دولت موقت لیبی روابط خود را به طور کامل با قطر قطع کردند و اردن نیز سطح روابط خود را با این کشور کاهش داده است.

۱۳۹۶/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...