نسخه چاپی

سازش هزینه دارد

عکس خبري -سازش هزينه دارد

دوباره آمریكا و دوباره تحریم؛ در حالی كه در هفته‌ها و ماه‌های گذشته تحریم‌های تازه‌ای علیه كشورمان وضع شد و در مقابل از واكنش‌های قاطع و جدی مسئولان دستگاه دیپلماسی و مقامات ارشد دولتی در برابر این نقض‌های مكرر برجام خبری نبود، رسانه‌ها از تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه كشورمان در روزهای آینده خبر دادند.

دوباره آمریکا و دوباره تحریم؛ در حالی که در هفته‌ها و ماه‌های گذشته تحریم‌های تازه‌ای علیه کشورمان وضع شد و در مقابل از واکنش‌های قاطع و جدی مسئولان دستگاه دیپلماسی و مقامات ارشد دولتی در برابر این نقض‌های مکرر برجام خبری نبود، رسانه‌ها از تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه کشورمان در روزهای آینده خبر دادند. پایگاه هیل به نقل از میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا اعلام کرد: «قانون فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران» که براساس آن قرار است تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال شود، به زودی در سنا به رأی گذاشته می‌شود. این پایگاه خبری درباره جزئیات این طرح می‌نویسد: این قانون در صورت تصویب سبب گسترش تحریم‌ها علیه ایران به بهانه‌هایی،‌ همچون موشک‌های بالستیک، نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و نقل و انتقال سلاح خواهد شد. درباره احتمال تصویب این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا هم منابع خبری اعلام می‌کنند که این طرح از حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برخوردار است؛ چرا که مدت‌ها روی آن بحث و مذاکره شده است و در اواخر ماه گذشته به راحتی در کمیته روابط خارجی به تصویب رسیده است.
حال باید منتظر ماند و دید واکنش مسئولان دولتی در برابر وضع این تحریم‌ها چه خواهد بود؟! آیا دوباره شاهد سکوت و بی‌تفاوتی در این زمینه خواهیم بود؟ آیا این بار هم مسئولان دولت یازدهم که حالا دیگر تا سال 1400 بر سر کار هستند، باز هم در برابر این نقض‌های آشکار برجام از سوی ایالات متحده آمریکا سکوت خواهند کرد و ترجیح خواهند داد با دیده اغماض به این مصوبات ظالمانه بنگرند؟! اغماضی که می‌تواند در آینده هزینه‌های سنگینی را بر کشور و مردم تحمیل کند و می‌توان آن را مصداق روشن بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست که فرمودند: «بعضی عقلانیّت را در این می‌دانند و می‌گویند که چالش با قدرت‌ها هزینه دارد ـ [البتّه] اشتباه می‌کنند ـ بله، چالش هزینه دارد، امّا سازش هم هزینه دارد.»

۱۳۹۶/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...