نسخه چاپی

گزارش نما از بخش كودك و نوجوان نمایشگاه بین المللی قرآن كریم؛

آموزش مفاهیم قرآنی به كودكان چراغ هدایت برای نسل آینده است / تفسیر آیات قرآن به زبان كودكان

عکس خبري -آموزش مفاهيم قرآني به کودکان چراغ هدايت براي نسل آينده است /  تفسير آيات قرآن به زبان کودکان

این شب ها نمایشگاه بین المللی قرآن كریم فرصت مناسبی را برای علاقه مندان به كتاب وحی فراهم آورده است،در بخش كودك ونوجوان هم آخرین دستاوردهای قرآنی در عرصه های هنری و فرهنگی در معرض دید بازدیدكنندگان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار نما، بخش کودک و نوجوان هرساله در نمایشگاه بین المللی قرآن تلاش می کند که فضای مفرح و جذابی را برای کودکان فراهم کند،که البته این فضا همراه با آموزه‌های قرآنی در حال برگزاری است.در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن کریم، غرفه‌های مختلفی مانند نقاشی دیواری، کارگاه و مسابقات آموزشی، نقاشی دیواری، هنر ماسه، تابلوهای سرامیکی، پاذل مکعبی، هوش قرآنی، تقاشی قرآنی، کلاژ و کتاب‌سازی، طرح‌های تزئینی و خوشنویسی،خوشنویسی و تذهیب، مسابقه سرعت و دقت، بازی فکری، گنجانده شده است.سری به این بخش از نمایشگاه قرآن کریم زدیم تا از نزدیک با آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه کودک ونوجوان آشنا شویم.
یک بازدید کننده از بخش کودک و نوجوان در خصوص این بخش به خبرنگار نما گفت: تنوع کتاب ها با موضوعات قرآنی برای کودکان قابل قبول بود اما اگرمقداری به بخش هنر به ویژه هنرهای دستی بخش کودکان افزوده شود به فهم بهتر قرآن کمک خواهد کرد وآن را پر بارتر می کند.
نوجوان دیگری که به اتفاق پدر ومادر خود به نمایشگاه قرآن آمده است به خبرنگار نما می گوید: کتاب هایی که با موضوع هرآیه یک قصه انتشار یافته است به فهم بهترآیات قرآنی کمک زیادی می کند. چون با استفاده از قصه های قرآنی راحتر و روان تر می توانیم مفهوم آیات قرآنی را متوجه شویم.
پدر این نوجوان هم در خصوص اهمیت برپایی این بخش از نمایشگاه قرآن گفت: این نمایشگاه به نوبه خود تشویق بزرگی است برای کودکان و نوجوان تا از تاثیرات شگرف قرآن بهره مند شوند.
بچه های را باید از کودکی با قرآن مانوس کرد که این انس گرفتن باکلام خدا قطعا راه روشنی را برای آنها ترسیم می کند.
مادری که به همراه کودک خود به نمایشگاه قرآن آمده است به خبرنگار نما گفت: کودکان را باید از همین کودکی وسنین پایین با قرآن آشنا کرد تا به مرور زمان به مفاهیم قرآنی پی ببرند و آن را در زندگی خود به عنوان یک راهگشا به کار گیرند.زیراآموزش مفاهیم قرآنی به کودکان به نوعی چراغ هدایت برای نسل آینده است .
خیلی خوشحالم که برای این نسل محصولات قرآنی فراوانی ارائه شده است، با توجه به دستاوردهایی که در زمینه کودک ونوجوان در نظر گرفته شده است ،بچه ها به خوبی متناسب با سن خود با قرآن آشنا می شوند.
وی افزود:حتی برای کودک 3 ساله من هم داستان ها و مطالب قرآنی زیادی در نمایشگاه قرآن دیده شد،به عقیده من برگزاری این نمایشگاه بچه ها را در خواندن قرآن مشتاق تر می کند.
بازدید کننده دیگری درباره ویژگی های بخش کودک نمایشگاه قرآن گفت:دراین بخش،کودک در لحظه ورود با دنیایی از رنگهای شاد و کودکانه روبرو می شود،که این برای کودکان خیلی جذاب است ،در ضمن در اینجا سعی شده است که داستانهای مذهبی و آموزشهای دینی به بهترین نحو به کودکان آموزش داده شود.
همچنین چیزی که خود من اینجا مشاهده کرده ام این است که تلاش شده تا جاذبه های دینی و قرآنی به گونه ای معرفی شود که کودکان به عنوان نسل آینده بیشترین بهره را از آن بگیرند.به گونه ای که حتی از کوچکترین نکته ها هم برای جذب کودکان نیز غافل نشده است، جهت نماها نیز در اشکال زیبایی بر روی در و دیوار این بخش نصب شده اند تا کودکان بیشتر جذب آن شوند. غرفه داران هم با مهربانی سعی در صدد آموزش هنرهای مختلف دارند.
همچنین مربیان قرآنی در میان این بخش دیده می‌شود که سعی می‌کنند در هریک از غرفه‌ها با سرگرمی‌های قرآنی کودکان و نوجوانان را در مسیر قرآنی قرار دهند.
جعفری مربی آموزش قرآن درخصوص برنامه های در نظر گرفته شده برای کودکان و نوجوانان در نمایشگاه امسال اظهار داشت: برنامه ای که ما در نظر گرفته ایم آموزش قرآن به روش خلاقیت است که بچه ها قبل از حفظ قرآن با تفسیر آیات آشنا می شوند که این تفسیر را با زبان کودکانه برای آنها مطرح می کنیم.
در ابتدا یک شعر برای کودکان خوانده می شود که مفهوم کلی سوره را در برداشته باشد و بعد ازآن هم چند خط تفسیر کودکانه برای آنها بیان می شود که این روش کمک زیادی به حفظ قرآن مجید می کند تا کار موفقیت آمیز تر شود، زیرا بچه ها مفهوم آیه را به خوبی متوجه می شوند و هیچ گاه از حفظ آیات قرآنی خسته نخواهند شد.
یکی از مربیان بخش قصه گویی هم به خبرنگار نما گفت:در این بخش، غرفه قصه گویی تلاش می کند تا قصه ها، روایات و حکایات قرآنی و دینی را به منظور انتقال پیامهای مورد نظر با بیانی هنرمندانه انتقال دهد. در غرفه شعرخوانی نیز مربیان به قصد انتقال فهم درست و درک زیبایی های قرآن کریم شعرهای مناسبتی را متناسب با روزهای مختلف ماه مبارک رمضان انتخاب و همراه با کودکان قرائت می کنند.امیدورام که خانواده ها این شب های پرفضیلت را از دست ندهند وبه اتفاق فرزندان حتما سری به غرفه کودک و نوجوان بیاندازند.
گفتنی است که در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حدود ٤٧٠٠عنوان کتاب تخصصی در حوزه کودک جمع اوری شده است.
بست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعارقرآن ،اخلاق و زندگی تا 26 خرداد مصادف با 21 ماه مبارک رمضان از ساعت 17 الی 24 پذیرای بازدید کنندگان در مصلی امام خمینی (ره) است.

۱۳۹۶/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...