نسخه چاپی

سنای آمریكا به ادامه جلسه تحریم ایران رأی داد

به گزارش نما - تسنیم نوشت: سنای آمریکا با 92 رای موافق در برابر 7 رای مخالف، مسیر را برای اقدام بعدی درباره طرحی هموار کرد که براساس آن به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا این مجوز داده می شود که تحریم های جدید برضد ایران اعمال کند.

به دنبال وقوع حملات ترویستی در تهران و درخواست تعدادی از سناتورهای آمریکایی برای به تعویق انداختن رأی گیری بر سر طرح جدید تحریم ایران، اکثریت نمایندگان سنا بعد از ظهر چهارشنبه رأی به پیگیری دستور کار این مجلس طبق برنامه از پیش تعیین شده دادند.

تعدادی از نمایندگان سنا، اغلب سناتورهای دموکرات، پیشتر با این استدلال که پس از حوادث صبح چهارشنبه در پایتخت ایران، رأی گیری برای تحریم‌های جدید علیه آن کشور نامناسب است، خواستار به تعویق انداختن جلسه امروز عصر تا هفته آینده شده بودند.

سنای آمریکا 100 عضو دارد و برای پیشبرد دستور کار روزانه دست کم به 60 رأی موافق نیاز است؛ که در نهایت پس از رأی گیری، تنها 7 سناتور با برگزاری جلسه رأی گیری بر سر لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفت کردند و 92 نماینده رأی به پیشبرد لایحه دادند.

رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا پیشتر از رای‌گیری بر سر یک طرح دوحزبی برای تحریم ایران در روز چهارشنبه، در پاسخ به حمایت تهران از گروه های تروریستی و موارد نقض حقوق بشر در آن کشور خبر داده بود.

پیشتر برنی سندرز در سخنانی در صحن علنی سنا، حملات چهارشنبه در پایتخت ایران را «هولناک» خواند و گفته بود، این حملات در منطقه‌ای رخ داده است که دچار تنش‌ و درگیری‌های فراوانی است و خطاب به رئیس سنا گفت باید از اقداماتی اوضاع را بدتر می کند، پرهیز کرد.

سندرز همچنین یادآوری کرد که مردم ایران بلافاصله پس از حملات ترویستی 11 سپتامبر 2001 در ایالات متحده با تجمع و روشن کردن شمع، همبستگی و همدردی خود را با مردم آمریکا اعلام کردند.

دایان فاینستاین نماینده ایالت کالیفرنیا نیز در بیانیه‌ای که بر روی وبسایت رسمی خود منتشر کرد، گفت به همکاران خود که معتقدند اکنون زمان درستی برای طرح تحریم‌های جدید علیه نیست، می‌پیوندد.

این سناتور دموکرات در ادامه نوشت، ایران درست پس از انتخاب یک دولت میانه‌رو با 57 درصد آرا، متحمل دو حمله تروریستی شده است و ما باید به ایران فرصت دهیم تا بهبود یافته و مسیر جدیدی را پی بگیرد.

۱۳۹۶/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...