نسخه چاپی

هند تا سال ۲۰۳۰ تنها خودروهای الكترونیكی می‌فروشد

هند متعهد شده است كه تنها خودروهای الكترونیكی تا سال 2030 به فروش برساند. این ماجرا در حال حاضر بزرگترین بازار برای انرژی خورشیدی خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، براساس گزارش سی ان ان مانی، در حالی که امریکا در حال دور شدن از توافق تاریخی پاریس است، هندوستان جسورانه می خواهند فروش خودروهای برقی را تا سال 2030 شروع کند.

هند، یکی از آلوده ترین کشورهای دنیاست. گروه انرژی می گویند: این هدف بلندپروازانه است، چرا که در تلاش برای پاک کردن هوا باید از فروش وسایل نقلیه گازسوز جلوگیری شود.

به عنوان اقتصای رونق یافته، صنعت جدید و مسافران، آلاینده ها با نرخ سرسام آوری در هوا فوران کرده اند. در حال حاضر، 1.3 میلیارد نفر، ساکن این کشور از این وضعیت رنج می برند.

یکی از براوردها می گوید که هوای هند به مرگ 1.2 میلیون نفر در سال کمک می کند. پزشکان گفته اند، تنفس در دهلی، پایتخت هند، مانند کشیدن ده عدد سیگار در روز است.

پیوش گویال، وزیر انرژی هند اخیرا اعلام کرده است که این کشور برای تسهیل تولید ماشین الکترونیکی با ارائه یارانه برای چند سال کمک خواهد کرد.

طرح ملی الکترونیکی دولت می خواهد رکورد فروش سالانه خودروهای برقی و هیبریدی به ارزش 6 تا 7 میلیون دلار تا سال 2020را بزند.

هند متعهد شده است که تنها خودروهای الکترونیکی تا سال 2030 به فروش برساند. این ماجرا در حال حاضر بزرگترین بازار برای انرژی خورشیدی خواهد بود.

تسلا در واقع هنوز وارد بازار هند نشده است، اما ایلان ماسک، مدیرعامل نیروگاه ماشین الکترونیکی تسلا بارها درباره برنامه های خود برای بازکردن فروشگاه در آنجا صحبت کرده است. او گفته است که یکسری از برنامه هایش به تعویق افتاده است.

هندوستان نگران از انتظار ورود تسلاست. حتی رییس ماهیندرا، خودروساز برقی پیشرو در هند به ماسک گفته است که به رقابت خوش آمدید.

طرح های گسترش تعداد اتومبیل های برقی تنها یکی از راه های هند در تلاش برای سبزتر شدن است. در عین حال دولت هم تشویق های عمده ای برای گسترش ظرفیت انرژی خورشیدی انجام می دهد.

ناراندا مودی، نخست وزیر هند، با تلاش مضاعف برای توافقنامه آب و هوایی پاریس اقدام ترامپ در این پیمان را سرزنش کرد.

براساس توئیت او، توافق پاریس نشان دهنده وظیفه ما در قبال حفاظت از زمین و منابع طبیعی است. برای ما این اصل اعتقادی است.

مودی همچنین روز شنبه در دیدارش با رییس جمهوری فرانسه، امانوئل مکرون، این تصمیم ترامپ را به شدت محکوم کرد.

مودی در توئیتر خود نوشت: توافقنامه پاریس میراث مشترک جهان است. برای اینکه نسل های آینده هم از منابع بهره مند شوند.

۱۳۹۶/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...