نسخه چاپی

افشای رشوۀ لابی سعودی در امریكا به ترامپ

لابی سعودی در آمریكا صدها هزار دلار رشوه به ترامپ پرداخت كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، گزارش مطبوعات آمریکا حاکیست: لابی عربستان سعودی 270 هزار دلار در یکی از هتل های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن هزینه کرد تا شاید بتواند قانون مبارزه با تروریسم (جاستا) را تغییر بدهد.

لابی سعودی در آمریکا از هیچ تلاش و فشاری برای اجبار مقامات آمریکائی به تغییر قانون جاستا دریغ نمی کند قانونی که بر لزوم محاکمه حامیان مالی تروریسم در دادگاه های آمریکا تأکید می کند.

وبسایت روسیا الیوم به نقل از روزنامه "دیلی کولر" نوشت : شرکت روابط عمومی" ام اس ل گروپ" هفته گذشته سندی به وزارت دادگستری تحویل داد که در این سند جزئیات قبول نمایندگی عربستان و چند کشور دیگر را بیان کرده است.

دیلی کولر افزود : این سند نشان می دهد که لابی سعودی در آمریکا بیش از 190 هزار دلار برای اقامت ، بیش از 78 هزار دلار برای غذا و هزار و 600 دلار برای پارکینگ هتل " ترامپ اینترنشنال" هزینه کرده و در این هتل افسران قدیمی آمریکائی را میزبانی کرده است تا این افسران در کنگره علیه قانون جاستا شهادت بدهند.

این مبلغ بین نوامبر 2016 و فوریه 2017 هزینه شده است.

کنگره آمریکا سال 2016 با وجود مخالفت های مکرر دولت باراک اوباما قانون جاستا را تصویب کرد .

قانون جاستا به خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر اجازه می دهد که از عربستان به دادگاه های آمریکا به اتهام دست داشتن در این حملات تروریستی شکایت کنند.

پانزده نفر از عاملان حملات 11 سپتامبر تبعۀ سعودی بودند.

۱۳۹۶/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...