نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نما:

فعالیت 50 هزار كانال تلگرامی متوقف شده است/مدیریت مدیران دو تابعیتی خلاف قانون است

عکس خبري -فعاليت 50 هزار کانال تلگرامي متوقف شده است/مديريت مديران دو تابعيتي خلاف قانون است

نقوی‌حسینی گفت :وزارت اطلاعات اشراف كامل بر فعالیتهای فضای مجازی دارد و اگر تشخیص بدهد كانال یا سایتی خارج از چارچوب قوانین و مقررات عمل كند با آن برخورد می كند، وزیر اطلاعات اعلام كرده تاكنون بیش از ۵۰ هزار كانال ضدارزش و ضداخلاقی را از صحنه خارج شده است

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود با وزیر اطلاعات گفت: 4 سئوال از وزیر در این جلسه در دستور کار کمیسیون بود ،دو سئوال مرتبط را اقای مطهری مطرح کردند درباره علت بازداشت برخی مدیران و کانال های تلگرامی و فضای مجازی که وزیر اطلاع پاسخ دادند این بازداشتها ارتباطی با وزارت اطلاعات ندارد و نقشی هم وزارت اطلاعات در این خصوص ندارد و ما هم پاسخگوی این سئوال نیستیم و باید دستگاه مربوطه پاسخگو باشد.
وی افزود : البته ایشان یک توضیح مفصلی درباره حوزه کاری سایتها و فضای مجازی داشتند ایشان اعلام کردند وزارت اطلاعات اشراف کامل بر فعالیتهای فضای مجازی دارد و اگر تشخیص بدهد کانال یا سایتی خارج از چارچوب قوانین و مقررات عمل کند با آن برخورد خواهد شد وزیر اطلاعات اعلام کرد ما از فعالیت 50 هزار کانال جلوگیری کردیم، تاکنون بیش از ۵۰ هزار کانال ضدارزش و ضداخلاقی را از صحنه خارج کردیم که بخشی از آنها کانال های غیراخلاقی، سیاسی، ضدارزش های دینی بوده اند.
نقوی‌حسینی تصریح کرد: وزیر توضیح داد که البته مسائل تروریستی و تسلیحاتی متفاوت است. ما در آن حوزه‌ها به هیچ گروه و حرکتی امان نمی‌دهیم، ولی در حوزه شهروندی و حقوق مدنی نیاز به تعامل و صیانت داریم. با فعالان مدنی نشست می‌گذاریم، گفت‌وگو می‌کنیم، با هنرمندان و با فعالان اقتصادی همین‌طور. نظرات آنها را می‌شنویم و با آنها گفت‌و‌گو می‌کنیم و پس از آن اگر گروهی مسیری برخلاف امنیت‌ملی حرکت کند، تذکر می‌دهیم، اخطار می‌دهیم، احضار می‌کنیم که بیش از 90 درصد موارد جواب می‌دهد و اگر جواب نداد، اقدامات بعدی را انجام می‌دهیم.
این نماینده مجلس عنوان کرد: براساس گفته‌های وزیر، فعالان فضای مجازی هم مانند سایر فعالیت‌ها ممکن است سوءاستفاده کنند ولی وزارت اطلاعات بر همه فعالیت‌های مجازی اشراف کامل دارد.
البته اقای مطهری اعلام کرد که من از پاسخ های وزیر قانع نشدم.
نماینده مردم وارمین در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد :بخش بعدی سئوالات نمایندگان درباره موضوع مدیران دوتابعیتی بود و اینکه چرا وزارت اطلاعات در این خصوص اقدامی نمی کند که آقای علوی پاسخ دادند ابتدا باید بین اقامت ، گرین کارت و دوتابعیتی تفاوت قائل شد،ما در موضوع اقامت که اساسا مشکلی با کسی نداریم فردی برای تحصیل به خارج از کشور رفته انجا مقیم بوده و اقامت داشته و این موضوع به لحاظ حقوقی برای او مشکلی ایجاد نمی کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین درباره گرین کارتها که مربوط به دولت امریکا است به نقل از وزیر توضیح دادند که افرادی که گرین کارت دارند این به معنای دو تابعیتی بودن آنها نیست و هیچ مانعی برای تصدی مسئولیت هم نیست و قانون هم هیچ محدودیتی برای آنها ایجاد نکرده است،در هر دو مورد مگر اینکه موانع قانونی دیگری وجود داشته باشد وگرنه به جهت گرین کارت مقیم بودن مشکلی برای فعالیت آنها ایجاد نمی کند.
۵۰ دو تابعیتی از پست های دولتی برکنار شدند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به سوال حاجی دلیگانی درباره پست گرفتن افراد دوتابعیتی در بدنه دولت نیز اشاره کرد و گفت: دو تابعیتی فردی است که تابعیت ایران را رها کرده و رفته تابعیت دیگر کشور را پذیرفته در این خصوص وزیر اطلاعات اعلام کردند و بیش از صدها هزار نفر افرادی این چنینی داریم اغلب اینها آدمهای خوبی هستند که فعالین حوزه علمی ،پزشکی و اقتصادی هستنتد ما با آنها هیچ مشکلی نداریم می توانند فعالیت کنند به کشور رفت و آمد کنند.
البته در حوزه مدیریتی، ایشان اعلام کردند برای ما اثبات شود مدیری دو تابعیتی است اجازه نمی دهیم مدیریت ایشان ادامه پیدا کند و اجازه انتصاب مدیریت نمی دهیم.
وزیر گفت از سال ۹۵ حدود ۳۰۰ نفر را احتمال می دادیم دوتابعیتی باشند، بررسی کردیم، حدود ۵۰ نفر آنها دوتابعیتی بودند و برکنار هم شده اند و در این زمینه کوتاه هم نیامدیم و نخواهیم آمد.
در نهایت حاجی دلیگانی گفت هفته آینده پاسخ می دهم که قانع شدم یا خیر.
وی ادامه داد: پس از طرح سوال مذکور، سوالی مربوط به لغو سخنرانی مطهری در مشهد مطرح شد. کواکبیان سوال مذکور را مطرح کرد و وزیر اطلاعات توضیح داد ما مسائل سخنرانی ها را بررسی می کنیم در صورتی که با منافع ملی و منطقه ای مغایرت نداشته باشد، مانعی برای برگزاری آن نمی بینیم و برای سخنرانی مطهری هم آماده بودیم و هیچ منعی هم برای انجام آن نمی دیدیم، ولی عدم برگزاری آن برای نظام هزینه داشت.
به گفته نقوی حسینی در آغاز جلسه نیز بحث تحولات منطقه به خصوص مسئله قطع ارتباط و روابط عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر مطرح شد و اعضا تحلیل های خود را از شرایط ارائه کردند.

۱۳۹۶/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...