نسخه چاپی

روادید بین اوكراین و اتحادیه اروپا لغو شد

اوكراین و اتحادیه اروپا از امروز (یكشنبه) با لغو متقابل الزام دریافت روادید، اجرای نظام سفر آزاد شهروندان را آغاز كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: اوکراین و اتحادیه اروپا از امروز (یکشنبه) با لغو متقابل الزام دریافت روادید، اجرای نظام سفر آزاد شهروندان را آغاز کردند.

اجرای این طرح بامداد امروز توسط پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین بطور رسمی اعلام شد.

اوکراین و اتحادیه اروپا حدود یک ماه پیش موافقت نامه لغو نظام روادید را امضا کردند و بروکسل شرایط ویژه ای را برای سفر اتباع اوکراین وضع و اعلام کرد.

خبرگزاری دولتی اونیان اوکراین نیز پیشتر به نقل از سخنان هیوگ مینگارلی نماینده اتحادیه اروپا نوشت: شرایط ویژه ای (محدود کننده) برای سفر اتباع اوکراین به کشورهای اروپایی حوزه شینگن تعیین شده است که باید رعایت شود.

به گفته نماینده اتحادیه اروپا در اوکراین، شهروندان این کشورهنگام ورود بدون روادید به کشورهای اروپایی باید به پرسش های ماموران مرزبانی پاسخ دهند و مقررات کنترل مرزی را اجرا کنند.

وی افزود: اتباع اوکراینی هنگام سفر باید مدارکی داشته باشند که ثابت کند مبلغ کافی برای مدت حضور در کشورهای اروپایی را دارند.

براساس مقررات اعلام شده، افزون بر این موارد اتباع اوکراینی باید گذرنامه دارای تراشه الکترونیکی داشته باشند و گذرنامه های معمولی پذیرفته نخواهد شد.

سال 2014 معترضان در اوکراین برای همگرایی با اتحادیه اروپا حکومت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری وقت را در جریان برگزاری تظاهرات و اعتراض های خیابانی مورد حمایت غرب به ویژه آمریکا سرنگون کردند و برقراری نظام بدون روادید نخستین اقدام عملی و اصلی حمایتی اتحادیه اروپا در برابر اوکراین است.

۱۳۹۶/۳/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...