نسخه چاپی

برانكو ایوانكوویچ در گفت و گو بانما:

می خواهیم به فینال آسیا برسیم

عکس خبري -مي خواهيم به فينال آسيا برسيم

مهمترین مساله این است كه خودمان را به خوبی آماده كنیم چون در فصل جدید هم تیم الاهلی تغییراتی خواهد داشت و قطعا هدف ما عبور از این مرحله به نیمه نهایی است و كاملا به خواسته‌ و هدفمان و فشارهایی كه وجود خواهد داشت، واقف هستیم و از این مساله فرار نمی‌كنیم.

گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا- باید در پست‌هایی که نیاز به بازیکن داریم، بازیکن جذب کنیم. به طور مثال در خط دفاع نیاز به 3 بازیکن داریم، در خط هافبک 2 بازیکن و در خط حمله هم یک یا دو بازیکن باید جذب کنیم. در این مورد باید مراقب باشیم که بازیکنان جوان‌مان چه کسانی هستند. نباید یک سری از پست‌ها را بی‌جهت پر کنیم.




فکر می کردید که بتوانید لخویا را در قطر شکست دهید؟

یک بازی خوب را شاهد بودیم و باید از تمام کسانی که در این موفقیت سهیم بودند تشکر کنیم.می دانستیم که کار ما مقابل لخویا بسیار سخت بود. آنها تیم بسیار خوبی بودند اما خوب ما هم پرسپولیس هستیم. با برنامه ریزی کامل بازی کردیم و توانستیم به همه اهدافمان در این بازی برسیم. بازی کردن در هوای قطر آن هم در آن شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا بود که بچه ها توانستند از پس کار بربیایند.


 اما بسیاری از کارشناسان از سیستم کاملا دفاعی شما ایراد گرفتند؟

کار تدافعی به هیچ عنوان آسان نیست و البته ما رو به یک دفاع صرف نیز نیاوردیم. ما بیشتر به دنبال پرس بودیم و به دنبال این بودیم که از میانه میدان مانع از شکل گیری حملات لخویا شویم. و در نهایت موقعی که صاحب توپ می شویم بهترین فرصت ها را شکل دهیم که دیدید اینطور نیز شد و موقعیت های مناسبی نیز ایجاد کردیم.


 با توجه به تاخیری که در مرحله بعدی لیگ قهرمان آسیا می افتد می توانید تیم را تجهیز کنید و امیدوار به حذف الاهلی باشید؟

مهمترین مساله این است که خودمان را به خوبی آماده کنیم چون در فصل جدید هم تیم الاهلی تغییراتی خواهد داشت و قطعا هدف ما عبور از این مرحله به نیمه نهایی است و کاملا به خواسته‌ و هدفمان و فشارهایی که وجود خواهد داشت، واقف هستیم و از این مساله فرار نمی‌کنیم.


هدف گذاری شما و پرسپولیس برای فصل بعد چگونه است؟
 می‌دانم که فصل آینده از ما انتظارات بسیار زیادی وجود دارد. مطمئناً انتظارات از امسال بیشتر است، اما من هم انتظار دارم که هیأت مدیره باشگاه انتظارات را پیگیری کند. یعنی اینکه زیرساخت‌ها بهبود پیدا کند، شرایط بهتر شود و ثبات مالی در بهترین شرایط قرار بگیرد. با این شرایط حداکثر امکانات باید برای کار کردن فراهم شود، و در این شرایط کار بازیکنان ، کادر فنی و ... بسیار سخت می شود و امیدوارم که بتوانیم باز هم دل هواداران را شاد کنیم .


اما نگفتید که هدف اصلی شما برای فصل آینده چیست؟

فصل بعد اهداف ما این است که در سوپرجام قهرمان ایران شویم، می‌خواهیم دوباره قهرمان لیگ برتر شویم و در جام حذفی هم به قهرمانی برسیم. حالا که لخویا را شکست داده‌ایم، جاه‌طلبی ما این است که تا آخر جلو برویم و به فینال آسیا برسیم. همه کسانی که بازی‌های ما را دیدند، می‌دانند توان انجام این کار را داریم. در بازی‌ها هجومی‌تر بازی می‌کنیم و نسبت به مسابقه‌ها شرایط‌مان را تغییر می‌دهیم. با بازیکنانی هم که به تیم اضافه می‌شوند، باید شرایط را بهتر کنیم. باید یک نیمکت خوب داشته باشیم.

 استراتژی شما برای جذب بازیکن چیست؟

ما باید در پست‌هایی که نیاز به بازیکن داریم، بازیکن جذب کنیم. به طور مثال در خط دفاع نیاز به 3 بازیکن داریم، در خط هافبک 2 بازیکن و در خط حمله هم یک یا دو بازیکن باید جذب کنیم. در این مورد باید مراقب باشیم که بازیکنان جوان‌مان چه کسانی هستند. نباید یک سری از پست‌ها را بی‌جهت پر کنیم.


 چه بازیکنانی از پرسپولیس جدا می شوند؟
 هنوز لیست قطعی برای خروج نداریم اما محمدامین آرام‌طبع، قراردادش با ما تمام شده و می‌رود. همچنین شهاب کرمی که در حد و اندازه‌های پرسپولیس ظاهر نشد هم دیگر با ما نخواهد بود و سامان نریمان‌جهان هم خیلی شانس کمی برای بازی کردن دارد و او هم از ما جدا خواهد شد. او در سن و سالی قرار دارد که باید به تیمی برود تا بازی کند، همچنین کرملاچعب و حامد آقایی هم بازیکنانی هستند که باید آنها را به تیم‌های دیگر قرض بدهیم.


شاید اگر اتفاقاتی که زمان جام حذفی برای پرسپولیس افتاد نبود می توانستید این فصل سه جام ببرید؟

گذشته ها گذشته و دیگر نمی توانیم زمان را به عقب برگردانیم . اما به شما قول میدهم اگر تمام بازیکنان ما بودند بدون شک الان جام حذفی هم برای باشگاه پرسپولیس بود. اما از همین جا به تیم نفت قهرمانی جام حذفی را تبریک می گویم.


 حرف آخر؟

از تمام تماشاگران پرسپولیس که در طول یک فصل صبوری به خرج دادند و در گرما و سرما به تشویشق تیم مورد علاقه خود پرداختند تشکر می کنم. می دانم که صبور بودن درجایی که پای تیم مورد علاقه ات مطرح است بسیار سخت است، اما تماشاگران پرسپولیس به بهترین شکل پای تیمشان از فصل قبل ایستادند و به بهترین شکل مزد صبر خود را دیدند.

۱۳۹۶/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...