نسخه چاپی

گزارش نما از بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن كریم؛

حادثه تروریستی مجلس وحدت ملی میان مردم را افزایش داد / حضور فعال بیش از 40 رسانه در نمایشگاه قرآن

عکس خبري - حادثه تروريستي مجلس وحدت ملي ميان مردم را افزايش داد / حضور فعال بيش از 40 رسانه در نمايشگاه قرآن

این شب ها رسانه های مختلف هركدام به نوعی اخبار بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن كریم را از مصلی امام(ره) مخابره می كنند،به گونه ای بیش از 40 خبرگزاری و رسانه جهت ترویج فرهنگ قرآنی در كشور فعال هستند.

20 شبکه تلویزیونی داخلی نیز اخبار این دوره از نمایشگاه قرآن را در سطح جهانی و به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اسپانیایی پوشش می دهند، به گونه ای که شبکه های تلویزیونی قرآن، الکوثر، العالم، پرس تی وی، هیسپان تی وی، آی فیلم، سحر، جام جم، یک سیما، دو سیما، سه سیما، چهار سیما، پنج سیما، خبر، آموزش، مستند، افق، نسیم، تهران و پویا، در نمایشگاه قرآن حضور داشتند.
علاوه بر آن خبرگزای هم نقش پررنگی در انعکاس این رویداد مهم قرآنی داشته اند.
سری به چند رسانه مستقر در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم زدیم تا حال و هوای نمایشگاه را از زبان خبرنگاران رسانه ها جویا شویم.
حسینی خبرنگار یکی از خبرگزاری های مسقر در نمایشگاه قرآن کریم در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: من امروز که می خواستم به نمایشگاه قرآن کریم بیایم با این فکر آمدم که واکنش مردم کشورمان بعد از این حمله تروریستی در نمایشگاه قرآن کریم چگونه خواهد بود،آیا ترسیده اند و یا اینکه این حادثه تروریستی باعث شده است که عزم آنها در وحدت میان مردم بیشتر گردد،اما آنچه که من به عینه دیدم این بود که نه تنها نترسیده اند بلکه به نوعی نزدیکی بین مردم ایجاد کرده است ،ما کشوری هستیم با قومیت های گوناگون ،از این دست اتفاقات باعث می گردد که در عزم و اراده ملت تاثیر مثبت بگذارد وعملا این موضوع باعث شده است تا وحدت ملی بیشتری در میان مردم ایجاد گردد.
وی در ادامه افزود: نمایشگاه قرآن کریم ویترینی از اتفاقاتی قرآنی است که قرار است در یک سال برگزارشود،این روزها خبر های قرآنی زیادی از نمایشگاه شکار می شد و من به شخصه روزی 7تا8 خبر می فرستادم، ولی جالبترین موضوع که من از آغاز نمایشگاه قرآن کریم دیدم شوق و شوری بود که مردم داشتند،در جایی هم که فضای آن به نور قرآن عطراگین است ،من فضایی سراسر نشاط را دیدم .این شب ها فرصت خوبی برای مردم فراهم شده است که امیدوارم با حضور در اینجا از فضای معنوی قرآن کریم بهره مند گردند .
رضاپور یکی از دیگر خبرنگاران حاضر در نمایشگاه قرآن به خبرنگار نما می گوید: افتخار می کنم که برای هشتمین سال متوالی در نمایشگاه قرآن حضور دارم،با توجه به اینکه فعالیت های قرآنی در اینجا صورت می گیرد ،فضای معنوی خاصی را به این نمایشگاه بخشیده است و این تاثیر به جهت تقارن با ماه مبارک رمضان ، تاثیرات معنوی را مضاعف ترکرده است .
این خبرنگار نمایشگاه قرآن کریم تصریح کرد: کماکان نمایشگاه قرآن کریم با توجه به اینکه مخاطبان خاص خود را دارد،از ویژگی های خاصی هم برخوردار است،ما هم در سرویس هنر سعی می کنیم اخباری را مخاطره کنیم که مرتبط با هنر و رویدادهای هنری قرآن کریم باشد ولی به فراخور نیاز در حوزه های دیگر هم ورود پیدا می کنیم تا مردم در جریان کامل اخبار نمایشگاه قرار گیرند.
جباروند از خبرنگاران دیگری بود که در خصوص ویژگی های این دوره از نمایشگاه قرآن کریم به خبرنگار نما گفت:به نظر من استقبال خوبی از نمایشگاه بیست و پنجم تا امروز صورت گرفته است، اما باز هم انتظار می رفت تا مسئولین به نمایشگاه قرآن کریم بیشتر بها می دادند و در اینجا حضور پیدا می کردنند.
وی در خصوص مهمترین خبر خوب از نمایشگاه امسال اظهار داشت: خبر خوب این بود که امسال شاهد تجمیع تمام بخش ها در رواق اصلی شبستان هستیم ،اما در سال های گذشته بخش هایی از نمایشگاه قرآن در خارج از سالن اصلی گنجانده شده بود که این موضوع مردم را با دهان روزه به جهت سپری کردن فاصله زمانی زیادی خسته می کرد ولی تجمیع بخش های گوناگون در نمایشگاه بیست و پنجم از کارهای ارزنده برگزار کنندگان بود.
عکاسان حاضر در نمایشگاه قرآن کریم هم سوژه های ناب از لنز دوربینشان پنهان نمی ماند.
محبیان یکی از این عاسان حاضر در نمایشگاه قرآن به خبرنگار نما گفت: هر چه به شب های احیا نزدیک تر می شویم استقبال مردم هم ا زنماشگاه قرآن کریم بیشتر می گردد و از این رو سوژه های خوب هم ما به دست می آوریم.
اما آن چیزی که بیشتر از همه سوژه لنز دوربین من شد، بخش کودک ونوجوان نمایشگاه قرآن کریم بود که بیشتر سوژه های ناب را از این کودکان مشتاق و علاقه مند به قرآن کریم به دست آوردم.
این عکاس نمایشگاه قرآن کریم در ادامه اظهار داشت: خوب این کودکان می توانستند از سرگرمی های دیگری استفاده کنند اما می دیدم که به اتفاق خانواده خود با شوقی وصف ناپذیر به نمایشگاه قرآن آمده اند که این خود سوژه های فراوانی را برای ما عکاسان فراهم می کرد. من در مجموع شاید نزدیک به 3 هزار عکس از نمایشگاه قرآن گرفتم که ا زاین تعداد در حدود 200 عکس به دلم نشست.
همچنین علاوه بر خبرگزاری ها و شبکه های مختلف رسانه ملی ، رسانه های خارجی هم اعم از شبکه الکوت کویت، شبکه الفرات عراق، شبکه آناتولی ترکیه، شبکه کوثر، چندین شبکه خارجی دیگر در حال پوشش خبری این رویداد بزرگ قرآنی کشور در سطح بین الملل هستند.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار قرآن ،اخلاق و زندگی تا 21 ماه مبارک رمضان از ساعت 17 الی 24 در مصلی امام خمینی (ره) میزبان بازدید کنندگان است

۱۳۹۶/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...