نسخه چاپی

سرانجام مچ ولاسكوی بزرگ خوابید

تیم‌ملی ایران تواست ست آخر را از آرژانتین ببرد و برنده شود.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ تیم‌ملی والیبال در سومین دیدار خودش از هفته سوم رقابت‌های لیگ‌جهانی والیبال در سالن دوازده هزار نفری آزادی به مصاف آرژانتین رفت. در حالیکه هر دو تیم دیروز برابر حریفان خودشان یعنی صربستان و بلژیک شکست خورده بودند و نیاز زیادی به پیروزی در این دیدار داشتند.

ست اول؛ ایران 29 -آرژانتین 27

در آغاز این ست دو تیم از ابتدا بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند. ضریب اشتباهات بازیکنان ایران هم نسبت به بازی روز گذشته پایین‌تر آمده بود و همین باعث شد اختلاف امتیاز با آرژانتین زیاد نشود. اما در ادامه شاگردان ولاسکو موفق شدند یکبار اختلاف ۴ امتیازی را با ایران ایجاد کنند. این اختلاف امتیاز خیلی زود جبران شد و ایران در امتیاز ۲۱ با آرژانتین برابر بود. یکی از مهم‌ترین اتفاقات ست اول نیز در همین امتیاز افتاد. در حالیکه آرژانتین ۲۳-۲۲ از ایران پیش بود، یک صحنه مشکوک به وجود آمد که کولاکوویچ درخواست بازبینی صحنه را کرد. طی این بازبینی مشخص شد که توپ به انگشتان مدافعان روی تور آرژانتین برخورد کرده و به بیرون رفته، اما نظر داور ابتدا این نبود. ولی در ادامه بعد از یکبار بازبینی دیگر امتیاز به درستی به ایران داده شد. البته روی این صحنه سعید معروف حرکت ناشایستی در برابر ناظر بازی انجام داد و یک اخطار گرفت. این ست در پایان با نتیجه ۲۹-۲۷ به سود ایران تمام شد. بی شک ستاره ایران در ست اول معنوی نژاد بود که با آبشارهای فوق العاده خود برای ایران امتیازات خوبی گرفت. به ویژه در امتیازهای پایانی ست او عملکرد فوق العاده ای داشت.

ست دوم؛ ایران 25 -آرژانتین 20

تیم ملی که انگیزه زیادی گرفته بود، ست دوم را بهتر شروع کرد و دو امتیاز از آرژانتین پیش افتاد. در شروع این ست باز هم معنوی نژاد فوق العاده خوب عمل کرد. البته آرژانتین خیلی زود به خود آمد و دو تیم روی امتیاز 6 مساوی شدند. باز هم معنوی نژاد بود که برای تیم ملی امتیاز گرفت تا ایران 7بر 6 جلو بیفتد. ایران با یک دفاع فوق االعاده امتیاز هشتم را گرفت و امتیاز نهم را هم معنوی نژاد با یک آبشار فوق العاده نصیب تیم ملی کرد. ایتالیا سپس با گرفتن امتیاز هفتم اختلاف رادو امتیاز کرد. معنوی نژاد در ادامه باز هم فوق العاده بود. او دو امتیاز متوالی برای ایران گرفت تا تیم ملی نتیجه را 11 بر 7 کند.

ایران در ادامه اختلاف سه امتیازی با آرژانتین داشت اما شاگردان ولاسکو کم کم اختلاف را کاهش دادند و دو تیم به امتیاز 15 بر 14 رسیدند. البته ایران سریعا امتیاز شانزدهم را گرفت و دو تیم به استراحت فنی رفتند.ایران در بازگشت دوباره به زمین آرژانتین را اسیر قدرت خود کرد. اختلاف در چشم به هم زدنی به 4 امتیاز رسید. ایران 20 بر 16 از حریف پیش افتاد و این اختلاف حتی در امتیازهای پایانی بیشتر شد تا ایران 25 بر 20 ست دوم را هم ببرد.

ست سوم؛ ایران 20-آرژانتین 25

در آغاز این ست هم بازیکنان ایران مطابق دو ست قبل در شرایطی کاملا متعادل همراه حریف حرکت کردند و اجازه به وجود آمدن اختلاف امتیاز را ندادند. اما در چند امتیاز پایانی وقتی که آرژانتین به امتیاز ۲۰ رسید، اختلاف ۴ امتیازی بین دو تیم ایجاد شد. در پایان ست سوم تیم آرژانتین با نتیجه ۲۵-۲- ایران را شکست داد تا کار به ست چهارم کشیده شود.

ست چهارم؛ ایران 23 -آرژانتین 25

در شروع این ست بازی پایاپای بود و دو تیم روی امتیاز چهارم مساوی شدند اما ایران در ادامه عملکرد بهتری داشت و سه امتیاز از حریف خود پیش افتاد تا دو تیم به امتیاز 9 بر 6 برسند. آرژانتینی ها اما با دریافت های خوب، اختلاف را به عدد یک رساندند. ایران اما دوباره خوش درخشید و تواست 14 بر 11 از آرژانتین پیش بیفتد. ولاسکو سریعا وقت استراحت فنی گرفت تا نکات تازه ای را به بازیکنانش بگوید. نکاتی که البته کارساز بود و باعث شد آنها دو امتیاز بگیرند و نتیجه 14 بر 13 شود. در ادامه دو تیم در امتیاز 15 مساوی کردند اما این آرژانتین بود که امتیاز شانزدهم را گرفت تا دو تیم به وقت استراحت فنی بروند. در بازگشت به زمین،آرژانتین با درخشش کولاژن توانست اختلاف را به عدد دو برساند ولی با درخشش معنوی نژاد ایران اختلاف را کمتر کرد. آرژانتین اما همچنان 20 بر 19 پیش بود. شاگردان ولاسکو امتیاز 21 را هم گفتند و رالی ادامه داشت چراکه ایران هم به امتیاز 20 رسید. آرژانتین در ادامه امتیاز 22 را گرفت و معنوی نژاد هم امتیاز 21 را برای ایران به دست آورد.

امتیازهای پایانی واقعا حساس بود و در کمال ناباوری بورونو یک توپ بسیار دشوار را برای آرژانتین تبدیل به امتیاز کرد و در نهایت آرژانتین موفق شد 25 بر 23 این ست را هم ببرد تا کار دو تیم به ست پنجم بکشد.

ست پنجم؛ ایران 15 - آرژانتین 11

در این ست تیم ایران از همان ابتدا فاصله را ایجاد کرد. در حالیکه بازی با نتیجه ۴-۲ به سود ایران دنبال می‌شد، یک صحنه حساس به وجود آمد که توپ امیر غفور به اوت رفت. اما خود غفور اعتقاد داشت توپ به انگشتان مدافع روی تور آرژانتین برخورد کرده است. بعد از بازبینی صحنه مشخص شد که توپ با دست مدافع آرژانتین برخورد داشته و امتیاز برای ایران شد. پس از آن غفور و قائمی دو امتیاز پشت سر هم دیگر گرفتند تا نتیجه ۷-۲ به سود ایران شد. این اختلاف امتیازی باعث شد آرامش دوباره به کار تیمی ایران برگردد. پس از این نتیجه این بار آرژانتینی‌ها بودند که ۳ امتیاز متوالی گرفتند و اختلاف را به ۲ رساندند. در این بین یکی از عجیب‌ترین تصمیمات کولاکوویچ، تعویض معنوی‌نژاد بود. پشت خط زن فوق‌العاده تیم ایران در چهار ست قبلی که جای خود را به قائمی داد و پس از آن ایران در زدن آبشارها به مشکل خورد. ایران نیمه اول ست پنجم را با نتیجه ۸-۵ به سود خود تمام کرد و بعد از تعویض زمین‌ها قائمی امتیاز ششم را با زدن سرویس به تور به آرژانتینی‌ها داد. پس از این اشتباه قائمی، بخت با ایران یار بود و دو امتیاز متوالی دیگر برای شاگردان کولاکوویچ ثبت شد تا اختلاف دوباره به ۴ امتیاز برسد. در ادامه حفظ این اختلاف امتیاز باعث شد تیم ایران با نتیجه ۱۵-۱۱ ست پنجم و البته بازی را با نتیجه ۳-۲ ببرد.

۱۳۹۶/۳/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...