نسخه چاپی

كاركرد اصلی سند 2030 جلوگیری از ادامه نسل

دارستانی گفت: بر اساس اصل 77 و 125 قانون اساسی هر معاهده و تعهدنامه‌ای باید از طریق مجاری قانونی نظیر مجلس جهت تصویب آن بگذرد و دولت در این زمینه حق ندارد به‌صورت مستقل سندی تعهدآور را امضا كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مهری طالبی دارستانی درباره سند 2030 گفت: بعد از کارهای کارشناسی صورت‌گرفته در مورد سند 2030 به این نتیجه رسیدیم که این سند در مغایرت کامل با عرف و اعتقادات اسلامی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اسناد و مدارک در اختیارمان که برگرفته از حوزه‌های آموزشی و تنظیم خانواده است متوجه شدیم که کارکرد اصلی سند 2030 برای جلوگیری از ادامه نسل و پرورش آن است و فقط عناوین این کارها در سند 2030 توسط غربی‌ها تغییر یافته است.

مسئول مرکز دانشجویی حقوق بشر استان تهران خاطرنشان کرد: مراکز بهداشت خانواده به بهیاران، بهورزان و پزشکانی که در آنجا کار می‌کنند برای اینکه عمل عقیم‌سازی را انجام دهند، کارانه می‌دهند. از طرف دیگر کارگاه‌های آموزشی هم برای این دسته از جامعه پزشکی و معلمان گذاشته‌اند تا مسائل خاص شخصی زناشویی را به بچه‌ها آموزش دهند و راه‌های جلوگیری از ایدز را فرا گیرند. در حالی‌که بر اساس آمارهای موجود میزان مبتلایان به ایدز از طریق بیماری‌های مقاربتی بسیار پایین است؛ چراکه مهم‌ترین راه انتقال ایدز از طریق اعتیاد است.

وی اظهار داشت: متولیان اجرای سند 2030 متوجه این موضوع نیستند که وقتی به بچه‌های زیر 10 سال آموزش‌های زناشویی را یاد می‌دهند ذهن این کودک درگیر برخی مسائل می‌شود. در حالی‌که سن ازدواج به حدود 30 و بالاتر از آن رسیده است.

طالبی دارستانی گفت: وقتی کودک زیر 10 سال آموزش‌های زناشویی را از طریق اجرای سند 2030 یاد می‌گیرد و ممکن است در 20 سال آینده ازدواج کند، در طول این زمان به انواع و اقسام بیماری‌ها مبتلا می‌شود، زیرا ذهن او درگیر بسیاری از مسائل است.

مسئول مرکز دانشجویی حقوق بشر استان تهران با انتقاد از نوع تصویب سند 2030 اظهار داشت: بر اساس اصل 77 و 125 قانون اساسی هر معاهده و تعهدنامه‌ای باید از طریق مجاری قانونی نظیر مجلس شورای اسلامی جهت تصویب آن بگذرد و دولت در این زمینه حق ندارد به‌صورت مستقل سندی تعهدآور را برای ایران امضا کند.

وی بابیان اینکه 17 بار کلمه تعهد در سند 2030 آمده و همچنین 150 بار کلمه تضمین در آن قید شده، نشان‌دهنده تعهدآور بودن سند 2030 است و حتی در نامه ابلاغ این سند که امضای آن از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم صورت گرفته، 2 بار کلمه تعهد درج شده است.

طالبی دارستانی تصریح کرد: بر اساس فرمایش صریح و فصل‌الخطاب گونه مقام معظم رهبری کشورمان چه نیازی به سند 2030 دارد که تدوین آن در آمریکا و اروپا بر مبنای عقاید آنها صورت گرفته و اجرای آن در یک کشور اسلامی مانند ایران است. درحالی‌که سند بالادستی تحول آموزشی در کشورمان وجود دارد که بسیار غنی‌تر و جامع‌تر از سند 2030 است.

مسئول مرکز دانشجویی حقوق بشر استان تهران خاطرنشان کرد: با وجود داشتن سند تحول آموزشی اینکه جمهوری اسلامی ایران زیرمجموعه سند 2030 غربی‌ها قرار گیرد، منطقی نیست درحالی‌که سند 2030 به‌صورت دائم از ما گزارش می‌خواهد و گویا به نظر می‌رسد که خودمان برای آنها در حال جاسوسی هستیم.

وی افزود: در سند پایدار هم 17 هدف تعهدآور وجود دارد که یک هدف آن مسائل آموزشی است و 17 برجام زیرمجموعه آن قرار گرفته که به‌صورت پنهانی اجرایی می‌شود.

طالبی دارستانی گفت: افرادی که بر اساس احکام اسلامی می‌توانند به‌راحتی فرزندان خود را تربیت کنند که آنها به بیماری روحی و تربیتی مبتلا نشوند، چه گناهی دارند که باید اجرای یک سند غربی را در کشورشان تحمل کنند.

مسئول مرکز دانشجویی حقوق بشر استان تهران در پایان افزود: اگر ذره‌ای انسانیت و غیرت در وجود هر کسی باشد قطعاً قبول نخواهد کرد که به‌راحتی بر اساس سند 2030 با آبرو و حیثیت او بازی شود. ضمن اینکه قطعاً ما هم تا آخرین قطره خون پای عدم اجرای سند 2030 ایستاده و خواهیم ایستاد.

۱۳۹۶/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...