نسخه چاپی

شنل هری پاتر برای نظامیان روس ساخته شد

عکس خبري -شنل هري پاتر براي نظاميان روس ساخته شد

شاید زمانی شنل‌هایی نامرئی كننده مانند داستان‌های هری‌پاتر یك ماجرای تخیلی بود اما اكنون این مسئله وارد صحنه نظامی شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، دانشمندان دانشگاه دولتی ساراتف روسیه می‌گویند این شنل را برای استفاده نظامیان این کشور ساخته‌اند.

این شنل باعث افزایش قدرت استتار نظامیان می‌شود و رادارهای شناسایی و دستگاه‌های رادیویی قادر به شناسایی افراد در میدان نبرد نخواهند شد.

خواص الیاف به کار رفته به شکلی است که امواج رادیویی را جذب می‌کند و همچنین سلول‌های حساس به نور کوچکی که رنگ‌های اطراف و سیگنال‌های الکتریکی را تشخیص داده سپس لایه بالایی را برای تقلید آن رنگ تحریک می‌کند. دانشگاه ساراتف جزئیات زیادی درباره این فناوری ارائه نکرده است اما اسپوتنیک گزارش داده که فناوری پردازش نانو سطح مواد به دانشمندان امکان ساخت این منسوج جدید را داده است.

به گفته محققان این فناوری باعث تغییر وزن و فرم پارچه‌ها نمی‌شود و حتی نظامیان می‌توانند در آینده نزدیک یونیفورم‌های رادارگریز داشته باشند. شاید هنوز فناوری واقعی به سطحی برای نامرئی کامل اشیا نرسیده باشد اما این مسئله یک قدم بزرگ به حساب می‌آید. ارتش‌های دیگر جهان هم در حال گسترش تحقیقات در این رابطه هستند. ساخت چنین شنل‌هایی اولین بار توسط محققان دانشگاه ایلی‌نوی و دانشگاه ام‌آی‌تی پیگیری شد.

نظامیان آمریکا و انگلیس از سال 2015 در حال استفاده از شنل‌هایی در همین راستا هستند اما همچنان تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

۱۳۹۶/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...