نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نما:

اقدامات تروریستی در مجلس و حرم مطهر ناشی گری سیاسی تبلیغاتی بود/بدون شك آمریكا و عربستان در این ماجرا نقش داشتند

عکس خبري -اقدامات تروريستي در مجلس و حرم مطهر ناشي گري سياسي تبليغاتي بود/بدون شک آمريکا و عربستان در اين ماجرا نقش داشتند

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: شك نداریم داعش بین المللی یعنی آمریكا و حامی داعش منطقه ای یعنی عربستان و همینطور منافقین در این قضیه نقش داشته اند چراكه روش آنها همانند دهه شصت بوده است به طوری كه حتی عابرین پیاده و مردم بی گناه را مورد حمله قرار می دهند.

نبرد اطلاعاتی نیروهای امنیتی ایران برای شناسایی و دستگیری عوامل مرتبط با حادثه تروریستی چهارشنبه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) همچنان ادامه دارد. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ایران طی 4 روز گذشته، در سلسله عملیات‌های گسترده موفق شدند علاوه بر دستگیری بیش از50 تروریست داعشی، اعضای یک تیم تروریستی را نیز در اطراف تهران شناسایی و دستگیر کنند. ظهر روز چهارشنبه در شرایطی که درگیری نیروهای امنیتی با تروریست‌ها در طبقه چهارم ساختمان مراجعات مردمی مجلس شورای اسلامی همچنان ادامه داشت، نیروهای امنیتی در حرم مطهر امام خمینی(ره) موفق به شناسایی و دستگیری یک زن که گفته می‌شود وظیفه هدایت عملیات را بر عهده داشته است، می‌شوند. پس از هلاکت تروریست‌های داعشی در ساختمان مجلس، شناسایی و دستگیری عقبه این گروهک تروریستی در دستور کار نیروهای امنیتی ایران قرار گرفت. کمتر از 24 ساعت پس از این عملیات تروریستی، پلیس امنیت طی دو عملیات جداگانه موفق شد ۷ نفر از عوامل مرتبط با داعش را در لارستان استان فارس شناسایی و دستگیر کند. نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز 5 نفر از عوامل مرتبط با گروهک تروریستی داعش را دستگیر کرد. روند شناسایی و دستگیری عوامل تروریستی روز جمعه نیز ادامه پیدا کرد و ماموران پلیس امنیت استان البرز، در منطقه کیانمهر یکی از عوامل مرتبط با این گروهک را شناسایی کردند. علاوه بر این اقدامات، وزارت اطلاعات نیز موفق شد با سلسله عملیات پیچیده اطلاعاتی و با همکاری خانواده‌های علاقه‌مند به ایران اسلامی، 41 نفر از تروریست‌های مرتبط با داعش را در استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی و تهران که متشکل از تیم‌های عملیاتی و همچنین سرپل‌های ارتباطی و تدارکاتی به همراه مقادیری اسناد و مدارک و تجهیزات عملیات تروریستی بودند، قبل از هرگونه اقدام دستگیر کند
محمد جواد جمالی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با اقدامات گروهک تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی اظهار داشت: باید از مسئولین انتظامی، نظامی و امنیتی تشکر کنیم. اگر اتفاقی افتاده است بعد از شناسایی صدها تیمی بوده که ظرف ۶ سال گذشته قصد داشتند عملیات های خرابکارانه را در نقاط مختلف کشور انجام دهند
جمالی با اشاره به اینکه در راهپیمایی‌های روز قدس ۲۲ بهمن و مراسم های اصلی این گروه های تروریستی بسته قصد اقدامات تروریستی داشتند و آن عواملی که آن روز فداکاری کردند در مقابل آنها ایستادند، گفت: چندین سال است که داعش به وسیله آمریکا و عوامل منطقه ای شان همچون عربستان به وجود آمده است برای اینکه کار کنند که کشورهای مسلمان منطقه درگیر شوند تا اسرائیل بیشترین بهره برداری را کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشوری مانند عربستان هم از نظر به وجود آمدن و پایگاه ایدئولوژیک مفتی های این کشور فتواهای تکفیری را برای آنها صادر می کند مانند کشتن مسلمانان به بهانه ارتداد و جهاد نکاح را برای آنها تجویز می کند.
جمالی ادامه داد: از طرفی به خصوص در یک ماه گذشته وزیر دفاع عربستان ایران را تهدید می کند که جنگ را به داخل مرزها ایران خواهند کشید و همچنین حضور ترامپ در این کشور در پایتختی که خودش به وجود آورنده تروریسم بوده است ایران را حامی تروریست معرفی می کند.
وی تاکید کرد : صبح آن روزی که اقدام تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی انجام شد عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در توئیت خود ایران را تهدید میکند و شک نداریم داعش بین المللی یعنی آمریکا و حامی داعش منطقه ای یعنی عربستان و همینطور منافقین در این قضیه نقش داشته اند چراکه روش آنها همانند دهه شصت بوده است به طوری که حتی عابرین پیاده و مردم بی گناه را مورد حمله قرار می دهند.
جمالی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدا کسانی بودند که برای حل مشکلاتشان به نماینده شهرشان مراجعه کرده بودند، بیان کرد: نقش همچون عربستان و آمریکا به ‌خصوص اینکه همه دنیا این قضیه را محکوم کردند اما پیام آقای ترامپ حاکی حمایت حمایت آنها بوده است همچنین عادل الجبیر و یکی از سناتورهای کالیفرنیا از آنها حمایت کرده اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقدام تروریستی آنها در مجلس و حرم مطهر ناشی گری سیاسی تبلیغاتی بود چراکه آنها در چند روز گذشته تاکید داشتند که ایران از تروریسم حمایت می کند اما با اقدام آنها مشخص شد ایران قربانی تروریسم است.
جمالی با بیان اینکه باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم و برای وحدت جامعه قدم برداریم چراکه داعش با پشتوانه منطقه ای و بین المللی کار تبلیغاتی می کنند و فقط به دنبال اهداف نظامی نیستند خاطرنشان کرد : نباید در زمین آنها بازی کنیم و البته باید بر طبل همکاری و همگرایی و وحدت جامعه در سایه ولایت قدم برداریم.

۱۳۹۶/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...