نسخه چاپی

نمازی:اقدام چند تروریست را به حساب قومیت خاصی نگذاریم

به گزارش نما - ایرنا نوشت: عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و استاد برجسته حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن اقدامات وحشیانه تروریست های تکفیری عنوان کردند: نباید این اقدام ار به حساب قوم خاصی گذاشت.

حجت الاسلام حسن نمازی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ افرادی از این دست، در مکتب های مختلف زیاد بوده و هست و باید همه با آنها مقابله کنیم.

وی ادامه داد: از نظر اسلامی و روایات، همه اقوام از هر ملیتی که باشند در نظر ما محترم هستند و مجاز نیستیم کوچکترین حرفی که جسارت به ساحت قومیت ها باشد را بر زبان جاری کنیم.

نمازی تصریح کرد: قومیت های ما هیچ تفاوت و برتری بر هم ندارند بلکه ملاک تقوای الهی است، از نظر اسلام همه در یک سطح هستند و نباید به بهانه یک اقدامی، اجازه توهین به هیچ قوم و مذهبی را بدهیم.

وی ادامه داد: همه انسان ها در هر لباس، مقام، قوم و مذهبی برای ما محترم هستند و حساب مذهب اهل سنت و قومیت های ما از تروریست های تکفیری و جنایتکار جدا می باشد.

داعش مهره آمریکا و صهیونیسم است

آیت الله محسن غرویان نیز خاطرنشان کرد: داعش و سایر گروه های تروریستی در کشورهای اسلامی مهره های سیاسی آمریکا و صهیونیسم هستند و دشمنان اسلام با استفاده از ظرفیت این مهره ها، به دنبال تشدید اختلافات داخلی و جنگ مذهب علیه مذهب هستند.

وی ادامه داد: اگر یک داعشی و یا تروریست به زبان خاصی حرف می زند نباید علیه یک قومیت بدبین شویم، داعش در کشورهای اروپایی هم افرادی را به کار گرفته که به زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی و ... صحبت می کنند.

غرویان خاطرنشان کرد: در کشورهای عربی نیز مزدوران استکبار به زبان عربی سخن می گویند و در کشور ما نیز از همین شگرد استفاده کرده و با زبان قومیت ها حرف می زنند، ولی ماهیت اینها ارتباطی به زبان، قومیت و یا مذهب خاصی ندارد.

۱۳۹۶/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...