نسخه چاپی

مقام سابق آمریكا: جنگ با ایران به سود واشنگتن نیست

مقام سابق آمریكایی با بیان این ادعا كه احتمال وقوع درگیری نظامی بین ایران و آمریكا وجود دارد گفته كه وقوع چنین جنگی به نفع آمریكا نخواهد بود.

به گزارش نمابه نقل از دویچه وله، «جک سالیوان»، مقام سابق آمریکایی با بیان این ادعا که احتمال وقوع درگیری نظامی بین ایران و آمریکا وجود دارد گفته که وقوع چنین جنگی به نفع آمریکا نخواهد بود.

سالیوان که مشاور امنیت ملی جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و مشاور هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا بوده ادعا کرده که احتمال درگیری بین آمریکا و کره شمالی به اندازه جنگ بین ایران و آمریکا جدی نیست.

وی به رغم این گفت که جنگ با ایران نه تنها منافع ملی آمریکا را تامین نمی‌کند، بلکه در خدمت ثبات و امنیت در خلیج فارس نیز نخواهد بود.

مقام اسبق آمریکایی «خلق و خوی» ترامپ را از جمله عوامل اثرگذار در احتمال بروز این درگیری دانست و گفت: «ترامپ با خلق و خویی که دارد ممکن است تصمیم‌هایی بگیرد که در نهایت به درگیری نظامی ما با ایران ختم خواهند شد. البته این مسئله در راستای منافع ملی آمریکا و صلح و ثبات منطقه نیست و موضوعی است که بایستی به شدت درباره آن هوشیار بود.»
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...