نسخه چاپی

ایران، سالانه چه تعداد دانشجو به دانشگاه‌های آمریكا اضافه می‌كند؟

به گزارش نما - جوان نوشت: انستیتو بین‌المللی آموزش امریکا نهادی رسمی است که سالانه تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در این کشور را اعلام می‌کند.

اين انستيتو در آخرين بيانيه‌اش اعلام كرد در سال تحصيلي 2016 - 2015 تعداد دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در امريكا به 12 هزار و 256 دانشجو رسيده كه پس از انقلاب اسلامي يك ركورد محسوب مي‌شود. در سال تحصيلي 2011 - 2010 تعداد دانشجويان ايراني امريكا 5هزار و 626 نفر بود كه اين عدد در سال گذشته بيش از دو برابر شد. اين افزايش باعث شد تا رتبه جمهوري اسلامي ايران در ارسال دانشجو به آمريكا در سال 2016 به رتبه يازدهم كشورهاي جهان برسد. اين انستيتو هرساله نسبت دانشجويان در مقاطع مختلف را نيز اعلام مي‌كند.

نكته حائز اهميت در بررسي آمار 25 كشور اول در اعزام دانشجو به امريكا اين است كه ايران رتبه نخست در نسبت ارسال دانشجو در مقاطع كارشناسي ارشد يا دكتري را بين كشورهاي دنيا داراست. مطابق اين گزارش، 77/7 درصد دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در امريكا در مقطع تحصيلات تكميلي هستند، به‌عبارت ديگر در سال تحصيلي 95 ــ 94 روزانه دو دانشجو در مقاطع كارشناسي ارشد و بالاتر كشور را به ‌مقصد امريكا ترك گفته‌اند.

انستيتو بين‌المللي آموزش در گزارش سال 2016 خود اعلام كرده كه حضور دانشجويان ايراني در امريكا 386 ميليون دلار به اقتصاد اين كشور كمك كرده است.

۱۳۹۶/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...