نسخه چاپی

واكنش طارمی به پنالتی‌ای كه شجاعی از دست داد

۳ بازی پشت سر هم و ۳ گل زده متوالی آمار فوق‌العاده‌ای بود كه مهدی طارمی به جای گذاشت.

به گزارش نما, روزنامه خبرورزشی نوشت: شاید سند صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را سردار آزمون نوشت اما امضای آخر را مهدی طارمی پای آن انداخت.

پسرک بوشهری بعد از گوچی، محمد نصرتی، خداداد عزیزی و غفور جهانی آخرین بازیکنی بود که گل صعود تیم ملی ایران به جام جهانی را زد. شما را نمی‌دانیم اما ما از مصاحبه و گپ زدن با آقای گل فوتبال ایران، ستاره پرسپولیس و حالای تیم ملی سیر نمی‌شدیم! با ما و مهدی طارمی باشید تا انتهای یک مصاحبه خودمانی پس از صعود به جام‌ جهانی.

تبریک می‌گویم، ۳ گل در ۳ بازی متوالی در مقدماتی جام‌جهانی!
(با تواضع خاصی) کار خاصی انجام ندادم. وظیفه‌ام را به کمک سایر بچه‌ها انجام دادم. از کادرفنی و همه همبازیانم در تیم ملی تشکر می‌کنم که کمک کردند مثمرثمر باشم.

بی‌تعارف این خطایی که مدافع ازبک روی تو انجام داد، پنالتی بود؟
شک نکنید پنالتی بود! بازیکن حریف بی‌احتیاطی کرد و من هم شگردم گرفتن پنالتی است.

ناراحت نشدی که مسعود شجاعی آن پنالتی را گل نکرد؟
آقامسعود کاپیتان تیم ماست و به همه ما کمک می‌کند. او، اشکان دژاگه و سایر بزرگ‌ترها در تمرین و مسابقات به ما روحیه می‌دهند و اصلاً به خودم اجازه نمی‌دهم در این رابطه حرفی بزنم. خودم هم این تجربه را دارم و می‌دانم زدن پنالتی خیلی هم راحت نیست. مسعود شجاعی بازیکن بزرگی است و دیدید خیلی حرفه‌ای با این مسئله کنار آمد و بازی خود را انجام داد.

آن‌قدر خوب بودی که الکس نوری، سرمربی وردربرمن، از عملکرد تو و همین‌طور سردار آزمون تعریف کرد.
از الکس نوری تشکر می‌کنم. باعث افتخار همه ماست که یک ایرانی در فوتبال بوندس‌لیگا به عنوان سرمربی فعالیت می‌کند. این تعریف سرمربی وردربرمن، وظیفه من را سخت‌تر کرد. ان‌شاءالله بتوانم انتظارات مردم، مربیان خودم و کارشناسان را برآورده کنم.

پس از بازی در گفت‌وگو با سایت AFC عنوان کردی که «نمی‌خواهیم در جام جهانی روسیه فقط ۳ بازی انجام بدهیم و قصد داریم از گروه‌مان صعود کنیم»، درست است؟
این خواسته کادرفنی و بر و بچه‌های تیم ملی است اما نیاز به حمایت داریم. همه آسیا می‌دانند مربی بزرگی مثل کارلوس کی‌روش بالای سر تیم ایران است. در مورد خودم نمی‌گویم اما بر و بچه‌های بااستعدادی هم داریم و فقط باید بیشتر حمایت شویم؛ بازی تدارکاتی مناسب با تیم‌های مطرح دنیا، زمین مناسب و یکسری خواسته‌های آقای کی‌روش که اصلاً هم زیادی نیست. ما پتانسیل صعود به مرحله دوم جام جهانی روسیه را داریم به شرط آنکه حمایت شویم.

دیشب (دوشنبه‌شب) و پس از صعود ایران به جام جهانی چند تا زنگ از بوشهر داشتی؟
خیلی زیاد. همه همشهریان، دوستان و اقوام لطف کردند و تماس گرفتند. خوشحالم که تمام ایران دوشنبه شب شاد بودند. این صعود را به همه مردم کشورم تبریک می‌گویم.

پس از پایان بازی سردار آزمون به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. در نظرسنجی برنامه ۹۰ هم باز سردار آزمون با فاصله کم نسبت به تو اول شد، نظری نداری؟
من و سردار نداریم. ما یک تیم هستیم. به نظر من ستاره ما تیم ایران بود. شما دیدید در هر بازی با ترکیبی متفاوت به میدان رفتیم ولی نتیجه گرفتیم و چیزی از اقتدار ایران کم نشد. ما یک تیم بودیم که گل نخوردیم، جنگیدیم و خوب دفاع کردیم. بنویسید رمز صعود ما همدلی کادرفنی، بچه‌ها و همه بود.



مسی هم آمار طارمی را در آرژانتین ندارد!
لطفاً تعجب نکنید! ما را هم بابت صعود به جام‌جهانی روسیه متهم به جوزدگی نکنید! خودمان هم می‌دانیم لیونل مسی ستاره فوتبال جهان و یکی از نوابغ تاریخ است. آنچه نوشتیم فقط مربوط به مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. مهدی طارمی در ۳ بازی آخر تیم ملی ۲ گل ۳ امتیازی زد و گلی هم مقابل ازبکستان به ثمر رساند که امضای نهایی صعود ایران به جام جهانی بود. از آن دست‌ گل‌هایی که بازیکنان برزیلی و آمریکای جنوبی می‌زنند و بی‌تعارف فراتر از آسیا بود.
از آن طرف لیونل مسی در انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی در حد انتظار نبوده و حتی در بازی دوستانه اخیر آرژانتین مقابل برزیل که با برتری یک بر صفر آلبی‌سلسته پایان یافت هم روز آرامی را پشت سر گذاشت. حالا باز هم به ما می‌گویید جوزده شدیم؟!

۱۳۹۶/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...