نسخه چاپی

شكایت بی‌سابقه 196 قانونگذار از ترامپ

بیش از 190 قانونگذار دموكرات امروز چهارشنبه در دادگاه فدرال از "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریكا به علت دریافت مبالغی از دولت‌های خارجی از طریق كسب و كار شخصی خود و بدون رضایت كنگره آمریكا شكایت كردند.

به گزارش نما به نقل از روسیالیوم، نماینده دموکرات حاضر در کنگره آمریکا بواسطه اتهامات مطرح شده علیه دونالد ترامپ در مورد دریافت پول و هدایا از طرف های خارجی شکایتی را علیه وی مطرح کرده اند.
کاخ سفید تاکنون در این خصوص اظهارنظری نکرده است؛ اما گفته که منافع حاصل از کسب و کارهای ترامپ ناقض قانون اساسی آمریکا نیست. سازمان ترامپ هم در این خصوص اعلام کرده بود که سود حاصل از مبالغ دریافتی از دولت های خارجی را به وزارت خزانه‌داری آمریکا اهدا می کند.
تعداد 196 قانونگذار دموکرات روز گذشته در اعتراض به این مسئله یک دادخواست علیه دونالد ترامپ تهیه کردند. گفته می شود شکایت همزمان این تعداد قانونگذار از یک رئیس جمهور آمریکا امری بی‌سابقه است.
بر اساس قانون اساسی آمریکا، رئیس جمهور این کشور بدون تأیید کنگره نمی‌تواند پول و هدایا را از دولت های خارجی دریافت کند.
در هفته جاری دادستان های کل مریلند و واشنگتن دی سی هم یک دادخواست از دونالد ترامپ بخاطر زیر پا گذاشتن قانون اساسی این کشور تهیه کردند. این دادخواست هم بر مبالغی که دولت های خارجی به دونالد ترامپ پرداخت کرده اند و اینکه رئیس جمهور آمریکا نتوانسته است بر تعهد خود مبنی بر جدا کردن تجارت شخصی‌اش از امور ریاست جمهوری پایبند باشد، اشاره داشت.
ارائه این اقامه دعوی و در صورتی که یک قاضی فدرال اجازه به آغاز روند آن دهد، جبهه جدیدی علیه شخص رئیس جمهوری آمریکا خواهد گشود، چرا که تحقیقاتی از سوی کنگره درارتباط با مداخله روسیه درانتخابات ۲۰۱۶ امریکا و ارتباط طرف روس با ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نیز درجریان است.
درصورت اثبات هریک از اتهامات وارده علیه دونالد ترامپ درخصوص داشتن ارتباط با روسیه و موضوع اخیر، وی با خطر نقض قانون اساسی و درپی آن استیضاح مواجه خواهد بود.
این وضعیت در حالی است که کمپینی نیز برای اعلام جرم علیه ترامپ در ایالت های آمریکا به راه افتاده و علاوه بر آن اعلام شده که دادستان کل نیویورک در حال انجام تحقیق در مورد فعالیت بنیاد خیریه پسر رئیس جمهور آمریکا با هدف کشف تخلف مالی و احتمال استفاده از منابع مالی این بنیاد در فعالیت های شخص دونالد ترامپ است.

منبع: العالم

۱۳۹۶/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...