نسخه چاپی

فرمانی دیگر برای نفی سبیل

عکس خبري -فرماني ديگر براي نفي سبيل

«آتش به اختیار» فرمان جدید امام خامنه‌ای به افسران جوان عرصه جهاد فرهنگی بود كه نشان می دهد از منظر امام امت آنها به چه درجه‌ای از رشادت رسیده‌اند. مرحله‌ای كه خود با توجه به عدم فرماندهی مناسب مسئولان در میدان جنگ فرهنگی و شبیخون‌های آن می‌توانند چگونگی مقابله با دشمن را تشخیص داده و مانع هجوم دشمن به مرزهای فرهنگی و ارزشی شوند.

صادق رخ‌فرد- «آتش به اختیار» فرمان جدید امام خامنه‌ای به افسران جوان عرصه جهاد فرهنگی بود که نشان می دهد از منظر امام امت آنها به چه درجه‌ای از رشادت رسیده‌اند. مرحله‌ای که خود با توجه به عدم فرماندهی مناسب مسئولان در میدان جنگ فرهنگی و شبیخون‌های آن می‌توانند چگونگی مقابله با دشمن را تشخیص داده و مانع هجوم دشمن به مرزهای فرهنگی و ارزشی شوند.

صدور این فرمان مصادف شده است با آستانه سالروز شهادت شهدای حزب مؤتلفه اسلامی و نیز سالروز قمری عملیات آنها همزمان با جنگ بدر. جوانانی که از سال 42 به درجه‌ای از سرداری رسیدند که در فقدان امام امت پس از تبعید، توانستند راه خود را تشخیص دهند – همان راهی که امام خامنه‌ای درباره آن فرمودند «راهي را انتخاب كردند و نتيجه اين شد كه مشاهده مي­ كنيد يعني حاكميت اسلام در دوران سيطره كفر و استكبار بر عالم، چيزي كه به افسانه شبيه است» - و با کسب اذن در جنبه شرعی آن از مرجعیت در دسترس، با اجرای عملیات بدر نگذارند فرهنگ عزت اسلامی و ایرانی زیر پای خود فروشان و وطن فروشانی همچون حسنعلی منصور لگد مال شود. جیره‌خورانی که قانون کثیف کاپیتولاسیون را تصویب کردند تا سگ آمریکایی نسبت به مردم با عزت ایرانی ارجحیت پیدا کند .

شهدای چهارگانه‌ای که مانع از رونق گرفتن ضدفرهنگ توهین به ارزش ها و اعتقادات شدند تا جایی که شهید محمد بخارایی 21ساله با صلابت و اقتدار در بی‌دادگاه پهلوی اعلام کرد:«مي‌خواستم گلوله دوم را به مغز او [حسنعلی منصور] بزنم اما يادم آمد كه اين حنجره او بوده كه به مرجع تقليد و رهبر اسلامي من اهانت كرد، بايد اول حنجره او دريده بشود.»

این جوانانٍ طلایه دار آفتاب، مراحل سربازی تا سرداری را پای مکتب عاشورایی جهشی طی کردند و اجازه نداند که اسیر ذلت پهلوی و هم کیشان آن‌ها شوند و فریاد هیات من الذله خود را قهرمانانه بر سر گماشتگان و سرسپردگان آمریکایی فریاد زدند و وصیت کردند «هان ای جوانان به پیش».

عمل بموقع آنها نشان داد که امام خمینی‌(ره) به درستی بر روی جوانان سرمایه‌گذاری کرده است. امام بارها در عمل اثبات نمود که اعتماد به جوانان جواب خواهد داد و حتی اگر جایی منجر به نتیجه اولیه مطلوب نشد، همان ریشه پیروزی‌های بعدی را مستحکم خواهد کرد.

حال هم مردم می دانند که جوانانی از جنس امانی ، بخارایی، نیک نژاد و هرندی در این 4 دهه انقلاب اسلامی بسیار بیش از گذشته پرورانده شده است تا اگر دشمن خواست فرهنگ عزت مردم را خدشه دار کند، اقدام متناسب عرصه نبرد فرهنگی را با همان شور و شعور دنبال نمایند؛ ترجیع بند «جوان مومن انقلابی» در کلام امام امت که امروز به «آتش به اختیار» رسیده است، قطعا توفیقی جدید در اجرای قاعده «نفی سبیل» را به ثمر خواهد رساند که این تجربه، آزموده شده است.

۱۳۹۶/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...