نسخه چاپی

احیای شب‌های قدر در شبكه‌های رادیویی

شبكه های مختلف رادیویی همزمان با فرارسیدن شب های پرفضیلت قدر و ایام شهادت مولای متقیان حضرت امام علی (ع)، ویژه برنامه هایی را تدارك دیده اند كه تقدیم مخاطبان می كنند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، شبکه های مختلف رادیویی همزمان با فرارسیدن شب‌های پرفضیلت قدر و ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) با پخش ویژه برنامه هایی تلاش می کنند تا اوقاتی معنوی را برای مخاطبان روزه دار خود رقم بزنند.

رادیو ایران

رادیو ایران در شب های قدر ویژه برنامه «هنگام باران» را از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی پخش می کند. در این شب ها گزارش های مختلفی از کسانی که به خاطر خدمات رسانی به مردم نمی توانند در این مراسم معنوی حضور داشته باشند، پخش می شود. در آیتم چهار گوشه ایران، گزارشگران رادیو ایران در سراسر کشور به سراغ نمادهای شهرها می روند، به طور مثال گزارشگر سیستان و بلوچستان از مرزبانان درباره شب قدر می پرسد و گزارشگر بندر عباس و بوشهر به سراغ ناخدا ها می روند و در مورد شب قدر با آنها گفتگو می کنند.

«هنگام باران» در شب های قدر به گویندگی حامد نجم الهدی، مشاور محتوایی اکبر عاشوری و نویسندگی فرزانه ناظری و مهدی رسولی از ساعت ۲۳ شب تا ۲:۳۰ سحر از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

رادیو قرآن

برنامه «اشراق» ویژه شب های قدر ساعت ۲۱:۳۰ به کارشناسی عباس تقویان با موضوع بررسی چگونگی نزول قرآن در لیله القدر، تنزیل قرآن و رابطه آن با بعثت پیامبر، قرآن و تدبر در آیات تکوینی، تبیین فضیلت شب‌های قدر، شخصیت حضرت علی‌(ع) از دیدگاه قرآن پخش می شود. دعای جوشن کبیر با صدای زین العابدینی و غلام رضازاده و مهدی صدقی ساعت ۲۲:۳۰ شب های قدر روی آنتن رادیو قرآن می رود.

ویژه برنامه «قدر قرآن» از رادیو قرآن ساعت ۱بامداد با سخنان آیت الله جوادی آملی با موضوع فضیلت شب قدر، دعای قرآن به سر، تلاوت های کوتاه از دیگر برنامه های رادیو قرآن در این ایام پرفضلیت است.

پخش تلاوت سوره های دخان در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ساعت ۲۱:۱۵ و برنامه «در خلوت حضور» که ویژه برنامه سحرگاهی رادیو قرآن است ساعت ۲:۳۰ بامداد با موضوع فضیلت شب قدر از دیگر برنامه های رادیو قرآن است.

رادیو معارف

با فرارسیدن لیالی پر فضیلت قدر ویژه برنامه «فیض حضور» به صورت زنده از حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) پخش می‌شود. این برنامه در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان به پخش زنده دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حجت الاسلام و المسلمین حائری و دعای جوشن کبیر با نوای حاج حسن شالبافان پرداخته و سپس سخنرانی و مراسم احیا توسط حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری اختصاص دارد.

این برنامه در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف با شب شهادت حضرت علی (ع) به پخش زنده احکام توسط حجت الاسلام وحید پور، دعای کمیل با نوای جواد برزگر و دعای جوشن کبیر با نوای حاج عباس حیدرزاده و سخنرانی و مراسم احیا توسط حجت الاسلام رفیعی از حرم مطهر حضرت معصومه (س) خواهد پرداخت. همچنین در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و در آخرین شب از لیالی پر فیض قدر نیز دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حجت الاسلام ضیایی، دعای جوشن کبیر با نوای حاج سید علی حسینی نژاد و سخنرانی و مراسم احیا توسط حجت الاسلام سعیدی به صورت زنده از حرم کریمه اهل بیت پخش خواهد شد. مراسم احیا از ساعت ۲۲:۱۵ از امواج رادیو معارف پخش می شود.

رادیو گفتگو

«آفاق» نام ویژه برنامه ای است که در شب های قدر ساعت ۲۱ از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن می رود.این برنامه به تهیه کنندگی عذرا جوزدانی و با محور بررسی جایگاه شب های قدر با حضور واعظان و کارشناسان این حوزه اجرا می شود.



رادیو اقتصاد

ویژه برنامه های «باران رحمت» با حضور کامران امیدی کارشناس مجری، حجت الاسلام عباس حبیبی استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام حسام الدین خلعتبری محقق و استاد حوزه و دانشگاه و محمدرضا فاخری استاد دانشگاه روی آنتن می روند و درباره اهمیت شب های قدر گفتگو می کنند. اعمال شب های قدر، افزایش رزق و روزی در این شب ها، راه های ارتباط با امام زمان(عج) و... از جمله محورهای موضوعی این ویژه برنامه ها خواهد بود. «باران رحمت» کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی محمد جوادی نژاد در دو قسمت، روز های سه شنبه و پنجشنبه از ساعت ۲۲ به مدت ۱۲۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش خواهد شد.

در ویژه برنامه «شهید عدالت» با حضور کامران امیدی کارشناس مجری، حجت الاسلام حمید احمدی نماینده مقام معظم رهبری در حج و زیارت و نیز حجت الاسلام سید حسن پورموسوی استاد حوزه و دانشگاه و مداح اهل بیت(ع) به موضوع شهادت حضرت علی(ع) پرداخته می شود. ویژه برنامه «شهید عدالت» کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی محمد جوادی نژاد، چهارشنبه ساعت ۲۲:۰۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه و جمعه ساعت ۱۰:۰۰ به مدت ۱۱۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود.

رادیو پیام

رادیو پیام در شب های قدر بنابر شرح وظایف و ماموریت ها اقدام به پخش متن ها و موسیقی های مرتبط با این مناسبت می کند، شنوندگان می توانند از طریق طول موج ۱۰۴ مگاهرتز ردیف اف ام شنونده برنامه های رادیو پیام باشند.

رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ویژه برنامه‌های لیالی قدر در شب‌های ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان را به صورت مستقیم پخش می کند. ویژه برنامه «پله پله تا ملاقات خدا» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که سه شب به صورت زنده به همراه قاریان و سخنرانان مطرح کشور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۳ بامداد میزبان شب‌زنده‌داران است. پخش قرائت دعای جوشن کبیر توسط غلام‌ رضازاده، زین‌العابدین فرد، باقری و محمدپور و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همچون عباس حیدرزاده‌ در شب ۱۹، مجتبی باقری در شب ۲۱ و حامد رضوان‌فر در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان از بخش‌های این مراسم معنوی محسوب می‌شود. همچنین مراسم سخنرانی و احیا توسط حجت‌الاسلام رفیعی در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان، حجت‌الاسلام حسینی بوشهری در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان و آیت‌الله سید احمد خاتمی در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

رادیو سلامت

«نقطه سر خط» کاری از گروه اجتماعی ۲۶ خرداد از ساعت ۸:۰۰ با حضور حسین اعرابی، روانشناس و حجت الاسلام اسفندیاری، کارشناس مذهبی، موضوع الگوبرداری از مولا علی در رعایت حق الناس را بررسی می کند.

«عصرتون سلامت» عنوان برنامه ای از گروه تغذیه و سلامت ۲۵ خرداد از ساعت ۱۷ با حضور حمیدرضا بابامرادی، روانشناس به موضوع «قدرِ قدر را بدانیم» می پردازد. برنامه «بفرمایید سیب» گروه تغذیه و سلامت، ۲۶ خرداد از ساعت ۱۷ با حضور مهکام کارشناس مذهبی به مضوع عطر خوش مهربانی و شب قدر خواهد پرداخت.

«پشت پلک صبح» عنوان برنامه ای از گروه تغذیه و سلامت، روزهای ۲۶ و ۲۵ خرداد از ۳۰ دقیقه بامداد، با حضور کارشناسان به موضوعاتی همچون علی(ع) رستگار بی بدیل، رستگاری چیست و رستگار کیست؟ می پردازد.

«کوچه سلامت پلاک ۱۰۲» گروه تغذیه و سلامت نیز روز ۲۶ خرداد از ساعت ۱۰:۲۰ با حضور حجت الاسلام علی آقا بابا، کارشناس مذهبی و امیدی روانشناس به موضوع شجاعت در چیست و چگونه معنا می شود؟ خواهد پرداخت.

رادیو صبا

برنامه «عشق علیه السلام» از ۲۳ تا ۲۸ خرداد ساعت ۲۱ و به مدت ۶۰ دقیقه با بیان متون ادبی و مناجات های ویژه شب های قدر به استقبال این ایام می رود. برنامه «علی نامه» از ۲۳ تا ۲۸ خرداد از ساعت ۹:۱۵ به مدت ۱۵ دقیقه با شعرخوانی در مدح و ثنای حضرت علی (ع) روی آنتن می رود. «پابه پای آسمان» از ۲۳ تا ۲۸ خرداد به صورت زنده از ساعت ۹:۳۰ مسابقه تلفنی و پیامکی ویژه این ایام را به روی آنتن می برد.

رادیو فرهنگ

برنامه «متحیرم چه نامم» ویژه شهادت حضرت علی (ع)، روز جمعه ۲۶ خرداد ساعت ۸:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد. این برنامه کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ با رویکرد ادبی به ویژگی ها و فضائل امیر مومنان می پردازد. تهیه کننده این ویژه برنامه الهه بیات و گوینده راضیه گردکاهد هستند. ویژه برنامه «از محراب تا معراج» روز جمعه در روز شهادت حضرت علی (ع) ساعت ۱۵:۱۵ به معرفی شاعرانی خواهد پرداخت که در سوگ و شهادت امیرمومنان شعر سروده اند و به خوانش اشعار این شاعران خواهد پرداخت.

ویژه برنامه «مهر سر به مهر» کاری از گروه تاریخ واندیشه رادیو فرهنگ روز جمعه ۲۶ خرداد ساعت ۹ تا ۱۱ به مرور زندگی حضرت علی (ع) در قالب قطعات نمایشی و گفتگوی کارشناسی خواهد پرداخت. سید هادی موسوی نژاد تهیه کننده و دانیال معنوی و نگین خواجه نصیر گویندگان این ویژه برنامه هستند. ویژه برنامه «دریای جان» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ ۲۶ خرداد ساعت ۱۶:۱۵ به تهیه کنندگی مرتضی صداقت گو و گویندگی فاطمه حقیقت ناصری به معرفی تازه های نشر با موضوع امام علی (ع) و معرفی پژوهشگران، نویسندگان و مترجمان این حوزه می پردازد.

رادیو فرهنگ در ایام شب های قدر ویژه برنامه «از قاف تا قاف» را پخش می کند که به پخش سخنرانی ها و مراسم احیا شب های قدر از دانشگاه امام صادق (ع) می پردازد. این برنامه ۲۴، ۲۶ و ۲۸ خرداد به تهیه کنندگی امیررضا راز و مهدی دادجو به صورت زنده از ساعت ۱۲ تا ۳ بامداد از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

امیررضا راز تهیه کننده رادیو فرهنگ برنامه «ماه در محراب» را به مدت ۴۵ دقیقه در ایام شهادت امیر مومنان روی آنتن رادیو فرهنگ خواهد برد. این برنامه نمایشنامه ای تالیفی از روزگار شهادت حضرت علی (ع) با بهره گیری از داستان ها و روایاتی است که در این خصوص آمده است. این برنامه از ۲۳ تا ۲۸ خرداد به مدت ۴۵ دقیقه ساعت ۱۶:۱۵ پخش می شود.

ویژه برنامه «ماه شب های کوفه» کاری از گروه تاریخ و اندیشه از ۲۳ تا ۲۷ خرداد ساعت ۲۲ در قالب نمایش به نگاه های تاریخی زندگی امام علی (ع) می پردازد.

رادیو نمایش

این شبکه رادیویی با پخش نمایش های ویژه شب های قدر همراه با مخاطبان و دیگر شبکه خواهد بود.

رادیو ورزش

«فرصت پرواز» عنوان برنامه ای از گروه ورزش و تفریحات رادیو ورزش است که در شب های قدر با پخش نوحه و مداحی و دعوت از مهمانان و گفتگو درباره شب های قدر با شما همراه می شود.

این برنامه ۲۳ و ۲۵ خرداد ساعت ۲۰:۰۵ به تهیه کنندگی صدف سبحانی، گویندگی محمد درخشنده و علیرضا کنگرلو پخش می‌شود. «شب های رمضان» دیگر برنامه رادیو ورزش است که سخنرانی و مراسم احیا با اجرای شیخ حسین انصاریان را به صورت تولیدی پخش می کند.

تهیه کننده این برنامه عباداله رضایی، سیدمرتضی سیدمحمدی و مسعود نجات و گویندگان آن محمد درخشنده و حسین شریفی هستند. این برنامه ۲۳ و ۲۵ خرداد ساعت ۲۲:۰۵ شنوندگان را همراهی می کند.

۱۳۹۶/۳/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...