نسخه چاپی

روح الله عباسپور در گفت وگو با نما:

كوتاهی برخی مسئولان در اجرای قانون مبارزه با قاچاق كالا/آقا زاده ها شدید تر مجازات شوند

عکس خبري -کوتاهي  برخي مسئولان در اجراي قانون مبارزه با قاچاق کالا/آقا زاده ها شديد تر مجازات شوند

روح الله عباسپور گفت: : مبارزه با قاچاق نباید كار سختی برای مسولین امر باشد اینكه بنا بر توصیه بزرگان بخواهیم كالای قاچاق را قبل از ورود به كشور در مبادی ورودی وحتی روی كشتی به آتش بكشیم تا جلوی قاچاق گرفته شود آیا عملی نیست وكار سختی ست ؟

سخنران کمیسیون صنایع و معادن دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به نوع برخورد غیر منطقی با قاچاق کالاو بخصوص فرزندان بعضی از مسئولین و خواص جامعه ، گفت : در چنین مواردی انتظار می رود با فرزند مسولی که خود عامل اجرایی در تحقق اقتصاد مقاومتی ست شدیدتر برخورد شود.
وی افزود: مسولین متعهد به اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی اند و مبارزه با قاچاق کالا یکی از مولفه های اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی و زمینه رونق تولید وایجاد اشتغال است و لازمه آن برخورد جدی با پدیده قاچاق می باشد اما در حوزه اجرایی ومقابله با قاچاق کم کاری وجود دارد و مقابله جدی صورت نمی گیرد چرا که اگر مسولین امر اراده کنند ،ظرفیت ها وقابلیت های کافی برای مقابله و جلوگیری از ورود کالای قاچاق از مبادی ورودی کشور وجود دارد .
این نماینده مجلس تصریح کرد : مبارزه با قاچاق نباید کار سختی برای مسولین امر باشد اینکه بنا بر توصیه بزرگان بخواهیم کالای قاچاق را قبل از ورود به کشور در مبادی ورودی وحتی روی کشتی به آتش بکشیم تا جلوی قاچاق گرفته شود آیا عملی نیست وکار سختی ست ؟ تا از تولید داخلی حمایت شده وتولید کننده امیدوار به گسترش کارتولیدی و ایجاد اشتغال برای جامعه شود، لذا وظیفه و تکلیفی جدی بر مسولین امر است که الزاما"و ضرورتا" در مقوله قاچاق ورود جدی کرده و برخوردهای قاطعانه صورت گیرد .
وی با بیان اینکه قاچاق کالا از سوی کسانی که به صورت گسترده و با سودهای میلیاردی اقدام به آن میکنند تاثیر زیادی در رکود اقتصادی کشور دارد و اکنون از مشکلات اساسی پیش روست گفت : تشریفات قانونی لازم در گمرگ برای ورود کالا آنطور که باید طی نمی شود، با قیمت بسیار ارزان کالای خارجی وارد کشور می شود تولید کننده داخلی انگیزه و اراده ادامه تولید را از دست داده و به شدت متضرر می شود.
وی با اشاره به مطالبات جدی مردم و تولیدکنندگان و کارآفرینان و بخصوص حساسیت خاص مقام معظم رهبری برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور عنوان داشت : با توجه به تدوین قانون و آماده شدن آیین نامه اجرایی مبارزه با قاچاق گرچه با تاخیر اکنون بر همه دستگاه های مربوطه در مبارزه با قاچاق کالا فرض و واجب است که به شدت و با فوریت به عنوان الویت های کشور با قاچاق برخورد شود تا با واردات بی رویه کالای بی کیفیت وارزان خارجی اقتصاد کشور به خطر نیفتد .
ایشان با بیان اینکه در سالهای اخیر مردم اهتمام جدی در خرید کالای داخلی داشته اند تاکید کرد : حمایت از تولید داخل و خرید واستفاده از کالای ایرانی باید اولویت مردم قرار گرفته وبه بقیه هم سرایت کند تا با تحقق اقتصاد مقاومتی منجربه رونق تولید و ایجاد اشتغال شود و با اقدام عملی خود مردم و عدم تمایل به خرید جنس خارجی مقوله قاچاق در کشور با شکست مواجهه شده و جلوی قاچاقچی گرفته شود

۱۳۹۶/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...