نسخه چاپی

واكنش پوتین به تحریم‌های جدید آمریكا علیه مسكو

رئیس جمهور روسیه در نشست پرسش و پاسخ سالانه خود در واكنش به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه از سوی آمریكا گفت كه احساس می‌كنند روسیه رقیب جدید آنها است و به دنبال مهار روسیه هستند.

به گزارش نما به نقل از میزان، رئیس جمهور روسیه در نشست پرسش و پاسخ سالانه خود در واکنش به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه از سوی آمریکا گفت که احساس می‌کنند روسیه رقیب جدید آنها است و به دنبال مهار روسیه هستند.

«ولادیمیر پوتین» گفت: هیچگونه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ نداده است پس چرا آنها به دنبال تحریم روسیه هستند؟ احساس می‌کنند روسیه یک رقیب برای آنها است و می‌خواهند روسیه را مهار کنند.

وی افزود: درباره اینکه تحریم‌ها اثرگذار بوده است یا خیر باید بگویم که تحریم‌ها هیچ اثری نداشته و اگر موضوع کریمه نبود آنها قطعا بهانه دیگری برای تحریم روسیه پیدا می‌کردند.

پوتین در ادامه گفت: این محدودیت‌ها اثر مثبتی بر اقتصاد جهانی نداشته و به ضرر کشورهایی خواهد بود که محدودیت‌ها را اعمال می‌کنند.

در ادامه رئیس جمهور روسیه گفت: این تحریم‌ها به عنوان ابزاری برای تضعیف قدرت روسیه است و بدون در نظر گرفتن سیاست‌های مسکو اعمال می‌شوند.

پوتین در ادامه ضمن اشاره به این مطلب که تحریم‌ها خسارت‌هایی داشته‌اند گفت: ما خسارت‌هایی دیده‌ایم اما تحریم‌ها مزایایی نیز داشته‌اند به خصوص اینکه ما را وادار به نوآوری و بهبود تولید در زمینه‌هایی غیر از نفت مانند فناری کرده‌اند.

سناتورهای آمریکایی در جلسه روز گذشته درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به اتهام دخالت در سیستم انتخابات آمریکا، الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه و حمایت از دولت بشار اسد در سوریه به توافق سیدند و این تحریم‌ها را به طرح تحریم ایران افزودند.

۱۳۹۶/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...