نسخه چاپی

شكست والیبال ایران از آمریكا

تیم ملی ایران در اولین بازی خود از هفته سوم لیگ جهانی والیبال برابر آمریكا به میدان رفت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در نخستین روز از هفته سوم لیگ جهانی ۲۰۱۷ والیبال که به میزبانی شهر کاتوویس در کشور لهستان برگزار می‌شد، رو در روی تیم ملی آمریکا قرار گرفت.

آمریکا، در لیگ جهانی امسال با توجه به نبود برخی بازیکنان با تجربه‌اش از جمله متیو اندرسون تا به ایجای کار نتوانسته انتظارات را برآورده کند. همچنین تغییرات صورت گرفته در تیم آمریکا و جوانگرایی در برخی پست ها باعث شده تا شاگردان جان اسپیرو پیش از شروع هفته سوم با دو برد و چهار باخت و کسب هفت امتیاز در مکان نهم جدول رده بندی سطح یک لیگ جهانی بایستند و امیدوارند با پیروزی بر ایران بتوانند امیدهای خود را برای صعود پررنگ تر کنند.

تیم ملی والیبال ایران نیز با حضور ایگور کولاکوویچ سرمربی جدید خود، تا پایان هفته دوم و پیش از دیدار با آمریکا با سه برد و سه باخت و کسب هفت امتیاز در جایگاه هشتم سطح یک لیگ جهانی قرار دارد و در صورت پیروری بر آمریکا علاوه بر افزایش شانس خود برای صعود به مرحله نهایی می تواند امیدوار باشد در صورت باخت لهستان به روسیه خود را تا رده پنجم جدول بالا بکشاند.

تیم ملی ایران در هفته دوم رقابت ها که به میزبانی سالن آزادی تهران برگزار شد توانست برابر تماشاگران خودی، بلژیک و آرژانتین را شکست دهد اما مقابل صربستان بازی را واگذار کرد.

ایران و آمریکا تاکنون پنج بار در لیگ جهانی به مصاف هم رفته‌اند که آمریکا سه بار و ایران دو بار به پیروزی رسیده‌اند.

عادل غلامی به دلیل کشیدگی کشاله پا و محمدجواد معنوی نژاد به دلیل آسیب دیدگی قادر به همراهی تیم‌ملی ایران در بازی برابر آمریکا نیستند.

سعید معروف، فرهاد سال‌افزون، رضا قرا، امیر غفور، فرهاد نظری‌افشار، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، علی شفیعی، محمد طاهر وادی، مسعود غلامی، مهدی مرندی و مصطفی حیدری تیم ملی والیبال ایران را در هفته سوم لیگ جهانی همراهی می‌کنند.

تیلور ساندر، جفری جندریک، کاویکا شوجی، جیک لانگلویس، میکا کریستینسن، دانیل مکدونل، بنجامین پتچ، کارسون کلارک، توری دفالکو، گارت موآگوتوشیا، تیلور آوریل، دیوید اسمیت، داستین واتن و اریک شوجی بازیکنان تیم‌ملی آمریکا در هفته سوم لیگ جهانی هستند.

ست اول ۲۵-۱۷ آمریکا
برای تیم ملی ایران سعید معروف، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، امیر غفور، مسعود غلامی، سید محمو موسوی و مهدی مرندی بازی را آغاز کردند.

پس از یک رالی طولانی آمریکا امتیاز نخست را کسب کرد. توپ عبادی پور به تور برخورد کرد و نتیجه دو بر صفر به سود آمریکا شد.

ایران با یک دفاع دیدنی و همچین کسب یک امتیاز مستقیم سرویس از سوی مسعود غلامی کار را به تساوی کشاند.

بازی بسیار نزدیک پیش می رفت اما ساندر با سرویس دیدنی باز هم اختلاف را به عدد دو رساند.

سعید معروف در امتیاز ۷ و ۴ توپ دوم را مستقیم وارد زمین آمریکا کرد و تا به این جا دو امتیاز را کسب کرده است.

آمریکا تایم استراحت فنی دوم را ۸ بر ۶ از آن خود کرد.

با حمایت دیدنی مرندی از قائمی و سپس با یک دفاع ایران به امتیاز ۹ رسید و آمریکا در عدد ۱۰ باقی ماند اما سرویس های قدرتمند دیوید اسمیت و تیلور ساندر توپ رسانی به سعید معروف را با مشکل مواجه کرده بود و همین باعث شد شاگردان جان اسپیرو با علمکرد بهتر در دفاع روی تور نتیجه را ۱۵ بر ۱۱ به سود خود کند.

پس از بیردن شدن سرویس اسمیت و رسیدن ایران به امتیاز ۱۲ فرهاد سال افزون به جای سعید معروف وارد زمین شد و توانست با حضور خود در دفاع روی تور یک امتیاز دیگر نیز برای ایران به دست آمد اما باز هم آمریکا بود که ۱۶ بر ۱۳ تایم استراحت فنی دوم را از آن خود کرد.
پرش های بلند بنجامین پچ و همچنین تعلل بازیکنان دریافت عقب زمین ایران در دو صحنه اختلاف را به عدد چهار رساند و ایران ۱۸ بر ۱۴ از آمریکا عقب افتاد.

کولاکوویچ پس از آنکه حریف امتیاز نوزده را کسب کرد بلافاصله درخواست تایم استراحت داد تا شاید کمی شرایط به سود ایران تغییر کند.

ناتوانی مهاجمان ایران در تبدیل توپ ها به امتیاز باعث شد آمریکا فاصله را بیشتر و بیشتر کند و نتیجه ۲۱ بر ۱۴ شد. کولاکوویچ که ست را از دست رفته می دید برای تغییر در آهنگ تیم ملی شفیعی و میرزاجانپور را به جای علامی و غفور وارد زمین کرد اما این‌ تغییرات نیز کارساز نبود و قدرت‌نمایی بنجامین پچ و کار گروهی ضعیف ایران باعث شد تا آمریکا ست را ۲۵ بر ۱۷ از آن خود کند و در مجموع یک بر صفر پیش افتد.

ست دوم ۲۵-۲۲ آمریکا
هر دو تیم با همان ترکیب ست نخست پای به به میدان گذاشتند.

بازیکنان آمریکا در ابتدای ست دو سرویس را خراب کردند و دو امتیاز را تقدیم ایران کردند و حساب کار ۲ بر ۲ شد.

پس از امتیاز چهار، دوباره شرایط به مانند ست نخست شد و شاگردان اسپرو با سرویس های قدرتمند دریافت اول ایران را با مشکل مواجه کردند و توانستند با استفاده از توپ های برگشتی، تایم استراحت فنی نخست را ۸ بر ۶ از آن خود کردند.

با توجه به آمار بازی ایران تا به این جا تنها در ۳۷ درصد حملات موفق ظاهر شد و در مقابل آمریکا ۶۷ درصد موفقیت داشت و این دلیلی بود تا اختلاف سه امتیازی هم چنان پا بر جا باشد و آمریکا ۱۱ بر ۸ پیش افتد.

سرویس‌های هدفدار امیر غفور باعث شد ایران یک امتیاز دیگر کسب کند. در ادامه با توپ گیری مهدی مرندی کار در عدد دوازده به تساوی رسید.

نکته جالب در ست دوم روی آوردن موسوی و غفور به زدن سرویس‌های آرام و موجی بود که موثر نیز واقع شد و ایران بالاخره توانست ۱۶ بر ۱۵ از آمریکا پیش افتد.

تا اواسط ست دوم بنجامین پچ با کسب ۱۴ امتیاز عملکرد فوق العاده ای را از خود نشان داده است.

همه چیز در امتیاز ۱۷ برابر بود اما دفاع مستحکم اسمیت و پچ باز هم برتری را برای آمریکا بازگرداند و نتیجه ۱۸ بر ۱۷ شد. کولاکوویچ پس از این امتیاز درخواست وقت استراحت کرد اما این وقفه نیز کارساز نبود و آمریکا به امتیاز ۱۹ رسید.

ورود سال افزون به جای معروف نیز کارساز نبود و آمریکا زودتر از ایران به عدد ۲۰ رسید.

با پرش بلند عبادی‌پور و کسب امتیاز باز هم امید به جمع ایرانی ها بازگشت و نتیجه ۲۲ بر ۲۱ شد.

در اواخر ست دوم شرایط بسیار حساس شد و هیچ تیمی حق اشتباه کردن نداشت ولی جهش بلند پچ آمریکا را به امتیاز ۲۴ رساند و کولاکوویچ نیز دومین وقت استراحت ایران را درخواست کرد.

در پایان ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ ست را واگذار کرد.

آمریکا با پیروزی در ست دوم توانست در مجموع دو بر صفر از ایران پیش بیفتد و به پیروزی در بازی نزدیک شود.

ست سوم ۳۰-۲۸
نخستین امتیاز ست را آمریکا کسب کرد اما با آبشار پر قدرت غفور همه چیز به تساوی رسید.
برتری شاگردان اسپیرو و تمرکز بالای آنها کار را برای مهاجمان ایران بسیار سخت کرده بود و باعث شد با دفاع های منظم به یک باره ۵ بر یک از ایران پیش افتادند.

آمار بازی نشان می داد که آمریکایی‌ها با تمرکز بالا و کسب ۱۰ امتیاز از دفاع روی تور بسیار بهتر از ایران کار کردند و فاصله را بیشتر کردند.

در ست سوم کولاکوویچ با بازی دادن به میرزاجانپور به جای قائمی و تغییر در آهنگ تیم ملی به دنبال کاهش اختلاف بود اما حریف بسیار کم اشتباه ظاهر شد و ۸ بر ۵ نتیجه را به سود خود کرد.

بازیکنان ایران از جنگندگی لازم برخوردار نبودند و همین کافی بود تا آمریکا به آرامی فاصله را بیشتر کند و ۱۱ بر ۶ پیش افتد.

سرویس‌های خوب عبادی پور باعث شد تا کریستینسن به پاس‌های بلند روی بیاورد و با عملکرد خوب دفاع ایران نتیجه ۱۲ بر ۱۰ شد. سرویس غلامی نیز یک امتیاز دیگر برای ایران به ارمغان آورد و فاصله به حداقل رسید و امیدها برای بازپس‌گیری نتیجه بازی در بین بازیکنان ایران قوت گرفت.

در وقت استراحت فنی دوم نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود آمریکا شد.

با بیرون رفتن توپ ساندر و دفاع غفور در برابر دفالکو شاگردان کولاکوویچ ۱۷ بر ۱۶ از آمریکا پیش افتادند.

در ادامه با تیزهوشی عبادی پور و برخورد توپ او به دستان مدافع حریف ایران برتری را به عدد دو رساند. سرویس دیدنی میلاد عبادی پور مستقیما یک امتیاز دیگر برای ایران به ارمعان اورد و نتیجه ۲۰ بر ۱۸ شد.

خطای تور اسمیت هم امتیاز ۲۱ را به ایران تقدیم کرد و با آبشار قدرتمند میرزاجانپور در استفاده از توپ برگشتی امتیاز ۲۲ هم برای ایران کسب شد.

تغییر آهنگ بازی از سوی کولاکوویچ نتیجه داد و ایران ست را پیروز به رختکن رفت.

فرهاد نظری افشار وارد بازی شد اما آمریکا امتیاز ۲۲ را کسب کرد و کولاکوویچ که خطر را احساس کرد بلافاصله وقت استراحت را درخواست کرد.

وقفه صورت گرفته هم نتوانست روحیه آمریکایی‌ها را پایین بیاورد و آنها با دو سرویس خوب بازی را در عدد ۲۴ به تساوی رساندند. کار بسیار نفس گیر پیش می رفت و نتیجه ۲۶ بر ۲۶ مساوی شد.

با تساوی امتیازات در عدد ۲۷ میرزاجانپور به جای خود بازگشت اما بازهم آمریکا بود که زودتر از ایران به عدد ۲۸ رسید.

آمریکا در پایان ست سوم را ۳۰ بر ۲۸ برنده شد و در سه ست متوالی ایران را مغلوب کرد.
تیم ملی ایران با سه برد و چهار باخت از هفت بازی، هفت امتیازی باقی ماند و نتوانست جایگاهش را در جدول رده بنده بهبود ببخشد و امیدهایش برای صعود کمرنگ شد. تیم ملی آمریکا هم با سه برد و چهار باخت و کسب ده امتیاز ضمن افزایش امتیازاتش، بسیار به صعود به مرحله نهایی امیدوار شد.

تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ جهانی، روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده به مصاف لهستان و روسیه می‌رود.

در دیگر بازی این گروه نیز لهستان و روسیه از ساعت ۲۲:۵۵ دقیقه به مصاف هم می‌روند.
تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم بازی‌ها در سالن آزادی تهران میزبان سه تیم بلژیک، صربستان و آرژانتین بود و در پایان با دو برد و یک باخت برابر صربستان توانست چهار امتیاز دیگر به اندوخته هایش اضافه کند.

۱۳۹۶/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...