نسخه چاپی

آسمان ۹ استان كشور بارانی خواهد شد

كارشناس سازمان هواشناسی از عبور موج بارشی از كشورمان خبرداد و گفت: موج بارشی جدیدی از كشورمان عبور خواهد كرد كه دستاورد آن رگبار پراكنده باران و رعد و برق برای ۹ استان كشور است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: دو موج بارشی از اواخر وقت امروز از کشورمان عبور خواهد کرد که ثمره آن برخی ناپایدارهای جوی در شمال و شرق کشورمان خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به عبور این موجهای بارشی، طی 72 ساعت آینده بخش‌هایی از آذربایجانها، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان،‌ خراسان شمالی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان دچار رگبار پراکنده باران،‌ رعد و برق و وزش باد شدید خواهند شد که این وضعیت تا روز یکشنبه ادامه می یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشورد با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدیدی امروز و فردا در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از کشور پدید می‌آید، تصریح کرد: استانهای تهران،‌ البرز، قم، زنجان، مرکزی، همدان،‌ اصفهان، سمنان،‌ خراسان رضوی، خراسان شمالی، ایلام و خوزستان طی ساعت‌های آتی با وزش باد شدید مواجه خواهند شد.

نقشینه همچنین از نفوذ جریانات خنک شمالی طی 24 ساعت آینده خبر داد و گفت: این نفوذ جریانات خنک شمالی به کشور موجب کاهش نسبی دما در استانهای شمالی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برخی استانهای شمالی و استان تهران یک تا دو درجه با کاهش دما مواجه خواهند شد که البته از یکشنبه دوباره شاهد روند افزایشی دما خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: سایر نقاط کشور نیز طی سه روز آینده با جوی نسبتاً پایدار با آسمانی صاف و پایدار مواجه خواهند شد.

نقشینه اهواز با 49 درجه بالای صفر را گرمترین و شهرکرد با 9 درجه بالای صفر را خنک‌ترین استانهای کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرم‌ترین لحظات به 37 درجه بالای صفر رسید که فردا شاهد کاهش یک درجه‌ای آن خواهیم بود.

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، از اوایل امشب تا اواسط روز یکشنبه به سبب وزش باد شدید شمال غربی، مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود و ارتفاع موج در مناطق مرکزی و شرقی آن بین یک و نیم تا دو متر برآورد می‌شود که البته توصیه می‌شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایقهای تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.

۱۳۹۶/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...