نسخه چاپی

باز هم آتش‌ سوزی در جنگل های بویراحمد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی كهگلیویه و بویر احمد از 4 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع بویر احمد خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگلیویه و بویر احمد از 4 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع بویر احمد خبر داد.

سرهنگ محمد رحیم برزمند اظهار کرد: این آتش سوزی‌ها در مناطق "گنجه ای"، "دارشاهی" ،" پراشکفت" و "مختار " از توابع شهرستان بویراحمد رخ داده است.

وی افزود : آتش سوزی منطقه گنجه ای که در حوزه ی محیط زیست بوده، ساعت 14:30 امروز جمعه 26 خرداد شروع و ساعت 16 با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویر احمد در خصوص علت و میزان این آتش سوزی بیان کرد: میزان وارده ی این آتش سوزی هنوز به صورت دقیق مشخص نیست و در حوزه محیط زیست بوده و علت این آتش سوزی عامل انسانی بوده است. آتش سوزی دارشاهی که در بیشه های این منطقه رخ داده بود با همکاری نیروی منابع طبیعی شهرستان های دنا و بویر احمد و نیروهای مردمی قبل از سرایت به جنگل ها و منابع طبیعی مهار شد.

وی در خصوص آتش سوزی روستای پراشکفت ادامه داد: این آتش سوزی ساعت 9:45 دقیقه جمعه شب آغاز شد و ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویر احمد عنوان کرد: اکیپ های از منابع طبیعی استان و شهرستان و نیرو های مردمی درحال مهار و خاموش کردن این اتش سوزی که در پی بی احتیاطی گردشگران و چوپانان رخ داده ، هستند .

برزمند بیان کرد: آتش سوزی منطقه مختار که به صورت عمدی از سوی یک نفر رخ داده با همت دیده بانان و نیروهای مردمی و منابع طبیعی شهرستان خاموش و مهار شد.

وی گفت: دیده بان این منطقه فردی که اقدام به آتش زدن جنگل ها و مراتع مختار کرده را از راه دور مشاهده کرد اما نتوانسته شناسایی کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویر احمد در خصوص میزان وارده این آتش سوزی ها گفت: میزان خسارت وارده هنوز مشخص نیست و پس از نقشه برداری ارزیابی خواهد شد.

برزمند افزود: از ابتدای امسال تاکنون 28 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شهرستان رخ داده که به 133 ونیم هکتار از جنگل ها به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی تصریح کرد: شخصی که اقدام به آتش زدن پس مزارع خود در شهرستان باشت کرده بود دستگیر شد ، همچنین در آتش سوزی مشترک بین شهرستان های بهمئی ، لنده و بهبهان نیز 2 نفر دستگیر شدند. از دستگاه قضایی جهت همکاری در این زمینه تقدیر و تشکر می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویر احمد اضافه کرد: 50 درصد آتش سوزی های استان طی سال جاری در شهرستان باشت و مابقی در سایر شهرستان ها بوده است.

۱۳۹۶/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...