نسخه چاپی

كمپین اطلاع رسانی مقابله با شیوع وبا در یمن

درحالی كه بمب افكن های آمریكایی - عربستانی به بمباران شهرها و مراكز درمانی و آموزشی یمن ادامه می دهند، شمار زیادی از كاربران شبكه اجتماعی، كمپین اطلاع رسانی ' مقابله با شیوع وبا در یمن' را در شبكه توئیتر فعال كرده اند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، این حرکت رسانه ای با هدف محکومیت تجاوز رژیم سعودی به حاکمیت سرزمینی یمن و تاکید بر رسیدگی درمانی به شهروندان مظلوم این کشور صورت پذیرفته است.
درهمین خصوص، سازمان بهداشت جهانی اخیرا اعلام کرد که شمار قربانیان وبا در یمن به بیش از900 نفر رسیده است.
عربستان سعودی همراه با آمریکا و چند کشورعربی از 6 فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی، رئیس ‌جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ‌ای جز کشتار بیش از 12 هزار یمنی، زخمی شدن ده ‌ها هزار نفر دیگر و آوارگی میلیون ‌ها یمنی و ویرانی زیرساخت ‌های این کشور نداشته است.
ویرانی در یمن بیداد می ‌کند، علاوه بر اینکه بیش از 12 هزار نفر در این کشور جنگ‌ زده کشته شده اند، دو سوم مردم یمن از قحطی رنج می‌ برند، هفت میلیون نفر از این افراد دچار سوء‌تغذیه حاد هستند و همین امر سبب شده تا هر ده دقیقه، یک کودک یمنی جان خود را از دست بدهد.

۱۳۹۶/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...