نسخه چاپی

كشف بیش از 13 تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان دریك هفته اخیر

معاون مقابله با عرضه و امور بین ‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از كشف 13 تن و ‏‏336 كیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در یك هفته اخیر خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا ازستاد مبارزه با مواد مخدر، اسداله هادی‌ نژاد اظهارداشت: ازمجموع این کشفیات بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان 12 هزار و 141 کیلوگرم بوده است که 91 درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌ شود.
وی افزود: دراین مدت نیزیک هزار و 71 کیلوگرم حشیش، 20 کیلوگرم هروئین و‏‏ 14 کیلوگرم شیشه ‏‏و 88 کیلوگرم سایرمواد کشف و ضبط شده است.
معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدربا بیان اینکه این میزان از کشفیات در دو هزار و 171 ‏فقره عملیات انجام شده است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره حدود 6،1 کیلوگرم به ازای هرعملیات بوده است.
هادی ‌نژاد ادامه داد: در این مدت 64 هزار و 80 عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد با 30 هزار عدد مربوط به استان سیستان و بلوچستان و پس از آن 29 هزار و 244 عدد در استان آذربایجان غربی است.
وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 85 درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است، تصریح کرد: بیشترین حجم کشفیات با چهار هزار و 86 کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل 30،6 درصد کشفیات کشور است و استان ‌های کرمان، هرمزگان، فارس، تهران و اصفهان به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
معاون دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: همچنین در این مدت ‏169 دستگاه خودرو، 44 دستگاه موتور سیکلت و 4 قبضه سلاح‏ و 674 دستگاه تلفن ‏توقیف شد.
هادی نژاد گفت: درمدت یادشده و در اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده درسطح استان ‌های کشور210 قاچاقچی، 3186 توزیع‌کننده و خرده‌فروش و سه هزار و 408 نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند.

۱۳۹۶/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...