نسخه چاپی

گوگل در انتظار جریمه سنگین اتحادیه اروپایی

رگولاتوری ضدانحصار اتحادیه اروپا قصد دارد جریمه سنگینی بر ضد گوگل وضع كند؛ حكم نهایی در این زمینه ظرف هفته‌های آینده صادر می‌شود.

به گزارش نما ، فارس به نقل از اسین ایج نوشت: یکی از مسئولان رگولاتوری اتحادیه اروپایی می گوید تصمیم گیری در این زمینه در تابستان امسال نهایی خواهد شد.

علت این امر رفتارهای تجاری انحصارطلبانه و ضدرقابتی گوگل است. این شرکت به شیوه های م ختلف تلاش دارد، سرویس ها و خدمات وابسته به خود را به طور انحصاری برای کاربران تبلیغ کند و از نمایش خدمات مشابه رقیب به شکلی منصفانه و عادلانه از طریق سیستم عامل، جستجوگر و ... پرهیز می کند.

مارگارت وستگار از مدیران ارشد رسیدگی کننده به این موضوع در کمیسیون اروپایی می گوید گوگل با جریمه سنگینی مواجه خواهد شد که ممکن است به 9 میلیارد دلار هم برسد که برابر با 10 درصد از کل درآمد سالانه این شرکت در سال 2016 است.

اتحادیه اروپا بارها گوگل را به کنار زدن غیرعادلانه خدمات خرید آنلاین شرکت های رقیب و نمایش آنها در رتبه های پایین جستجوگر خود متهم کرده است. علاوه بر گوگل، اپل، استارباکس، آمازون و مک دونالدز نیز ممکن است به دلیل مشابهی توسط اتحادیه اروپا به پرداخت جریمه های سنگین محکوم شوند.

آخرین بار شرکت اینتل در سال 2009 به همین دلیل به پرداخت 3 درصد از کل درآمد خود که برابر با 1.06 میلیارد دلار است محکوم شده بود.

۱۳۹۶/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...