نسخه چاپی

كاهش نفوذ ایران، هدف اصلی آمریكا

رئیس ستاد مشترك آمریكا در گفت‌وگویی اظهار داشت: هیچ تغییری در رفتار ایران شاهد نبوده‌ام است و این كشور تهدید جدی علیه متحدان نزدیك ما چون اسرائیل و اردن است.

به گزارش نما به نقل از فارس، نشریه آمریکایی دیفنس نیوز در گفت‌‌وگویی با «ژنرال جو دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا ضمن بحث درباره تحولات منطقه‌ای چون داعش و ترکیه درباره «ایران» به اظهار نظر پرداخت.

ژنرال دانفورد در پاسخ به پرسش «جیمز کیتفیلد» خبرنگار دیفنس نیوز درباره فروکش کردن آن چه‌که او فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه نامید، پاسخ داد: «خیر، من هیچ تغییری در رفتار ایران شاهد نبوده‌ام. نیروهای قدس سپاه به اعمال نفوذ در عراق و سوریه از طریق نیروهای نیابتی و شبه نظامیان ‌و در لبنان از طریق حزب الله ادامه می‌دهند. حمایت ایران از شیعیان یمن غیر سودمند است و این کشور تهدید جدی علیه متحدان نزدیک آمریکا چون اسرائیل و اردن را تداوم بخشیده است. بنابر این، کاهش نفوذ بدخواهانه ایران هدف اصلی آمریکا در منطقه است.»

ژنرال دانفورد در ادامه اظهار داشت: «هنگام گفت‌وگو درباره ایران برای آمریکا مهمترین موضوع تمرکز بر آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز و باب المندب است. با آزردن نیروی دریایی آمریکا و دیگران در خلیج فارس و تجهیز حوثی‌های یمنی به موشک‌های پیشرفته ضد کشتی «کروز» در ساحل دریای سرخ، ایران تهدیدی بر دو مسیر آبی به طور کامل حیاتی برای تجارت جهانی است. از دهه هفتاد میلادی و بر اساس دکترین «جیمی کارتر» رئیس جمهور سال‌های دور آمریکا، واشنگتن متعهد به بازگذاشتن مسیرهای آبی مهم است.»

۱۳۹۶/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...