نسخه چاپی

گزارش خبرنگارنما از مراسم شب احیا در خانه سالمندان كهریزك؛

اگر 10 فرزند هم داشته باشیم بازهم تنها پناه ما خداوند است/اگر نگاهت به آن بالایی باشد قطعا تنها نیستی

عکس خبري -اگر 10 فرزند هم داشته باشيم بازهم تنها پناه ما خداوند است/اگر نگاهت به آن بالايي باشد قطعا تنها نيستي

یكی از سالمندان خانه كهریزك گفت:حرف دلم در این شب های عزیز این است كه خدا كند تا تمام پدرها و مادرها زندگی خوبی را داشته باشند و هیچ گاه كارشان به اینجا كشیده نشود.

شب‌های قدر، فرصت خوبی برای برداشت است،برداشت محصولی که در مدت یکسال برای خود کاشته ایم.سری به خانه سالمندان کهریزک زدیم وپای درد ودل با سالمندان وبیماران حاضر در آنجا نشینیم.
یکی از سالمندانی که مدت 10 سال است خانواده وی او را به کهریزک آورده اند به خبرنگار نما گفت:دیدن فرزندانم را از خداوند آرزو دارم،هر چندکه آنها من رادر این سال ها رها کرده اند ،اما آنها را بخشیدم،حتی روزی نیست که برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت نداشته باشم.
وی در خصوص آرزوی خود دراین شب ها به ما گفت: در وهله نخست در این شب عزیز خیر و صلاح مملکت وامنیت و آرامش همیشگی کشورم .نیز خوشی وآرامش را برای همه مردم از خداوند عالم مسالت دارم،زیرا هیچ چیزی به قول فرمایش پیامبر گرامی اسلام بالاتر از امنیت نیست که واقعا خرسندیم که امنیت را داریم و دومی هم را هم انشاءالله در خصوص سلامتی همیشه مردم داشته باشند.
حسین که مدت 2 سالی است که به آسایشگاه کهریزک آمده است،حرف دلش را شفای تمام مریض های اسلام عنوان کرد و گفت: سلامتی نعمت بزرگی است که باید بابت این نعمت بزرگ خداوند را همیشه شاکر بود. همچنین امیدورام کشورمان همیشه در آرامش کامل بسر ببرد. در این شب عزیز هم مهمترین دعای من همین است.
وی افزود: بعضی ها به ما می گویند که شما دیگر فراموش شده اید ،اما پاسخ من به آنها این است که اگر نگاهت به آن بالایی باشد قطعا تنها نیستی ،من همیشه می گوییم که اگر ما 10 تا فرزند هم داشته باشیم باز هم تنها پناه ما خداوند بزرگ مرتبه است .امیدوارم بچه ها آنقدر عاطفی باشندکه پدرو مادر خود راهیچ گاه اینجا تنها نگذارند،هرچندبازهم می گویم که ما در اینجا تنها نیستیم و خداوند دست ما را خواهد گرفت،حالا ببینیم که چه شده است که تقدیرمان اینجا بوده است،شاید خدا در حال امتحان کردن ما است.به هر حال خداوند به تمام موضوعات آگاه تر است و من فقط سلامتی مردم عزیزم را از خداوند عالم مسالت دارم.
سالمند دیگری به خبرنگار ما می گوید: در شب سرنوشت ‎ساز قدر از خداوند متعال فرج امام عصر(عج)، سلامتی و عاقبت به خیری همه مسلمانان را از درگاه خداوند متعال طلب می‎کنم.باید گفت که شب قدربهترین زمان برای محاسبه اعمال خود ونیز به خدا رسیدن است که می‎تواند سرآغاز جدیدی از زندگی با عزت را برای انسان رقم بزند انشاء الله که مردم این شب عزیز را به راحتی از دست ندهند.
وی در ادامه گفت:شب قدر فرصت مناسبی است که انسان خود را بشناسد و از هر زمان دیگری به خداوند نزدیک‎تر باشد و از خواب غفلت بیدار شود.
یکی از طلبه هایی که در مراسم شب قدر در آسایشگاه کهریزک شرکت کرده است در خصوص فضیلت این شب به خبرنگار نما می گوید: شب قدر که در واقع شب نزول قرآن است، چنین شب با فضیلتی در طول سال بالاتر از شب قدروجود ندارد. شب قدراز شب‌های مقدس و متبرک است، خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای را هم نیز به نام سوره قدر نازل فرموده است.
وی افزود: عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ مشخص می‌شود.شب‌زنده‌داری، تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تاکید شده است امیدوارم که خداوند توفیق شب زنده داری را به عنایت فرماید.
این طلبه جوان تصریح کرد:شب قدر درسال، یک شب بیشتر نیست، اما مشخص نشدن این شب که دقیقا کدام شب است، به این معنا است که فرصت بیشتری را برای بهره گیری از فضائل این شب پربرکت داشته باشیم، اما فراموش نکنیم که شب زنده داری در شب‌های قدر به معنای نخوابیدن تنها نیست، بلکه فرصت خوبی است جهت رسیدن به بندگی در این شب های پرفضیلت.همچنین در شب احیاءدستگیری از محرومان ومستمندان و دعا برای همه در این شب بسیار سفارش شده است، اما در این شب ویژه‎تر از همیشه برای ظهور امام زمان (عج) دعا کنیم.

۱۳۹۶/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...