نسخه چاپی

بازداشت ۱۱ مدیر شهرداری اهواز به جرم اختلاس

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اهواز با اشاره به بازداشت برخی از مدیران و كاركنان شهرداری اهواز گفت: اتهامات این افراد اختلاس، ارتشاء، تبانی در انجام معاملات دولتی و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی بود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، عباس حسینی‌پویا امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه که در سالن جلسات مجتمع قضایی شهید باهنر اهواز برگزار شد با گرامیداشت یاد از آیت‌الله بهشتی به عنوان معمار بزرگ قضایی اظهار داشت: وجه مشترک خبرنگاران و دادستان عمومی مطالبه‌گری حقوق عامه است و خوزستان از لحاظ تولید و ارسال خبر برای دفتر معاون اول قوه قضائیه از رتبه ششم کشور برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که براساس قانون برای حوزه دادستانی نزدیک به 400 وظیفه تعریف شده که در دستگاه قضا و شاید دیگر دستگاه‌ها کسی به این اندازه وظایف و تکلیف برعهده نداشته باشد، بیان کرد: مطالبه‌گری حقوق عامه مردم از عمده‌ترین وظایف سنگین دادستان ارشد است و بنده نیز یکی از معاونان خود را برای این مساله انتخاب کرده‌ام.

17کشته و یک نفر در کما نتیجه درگیری‌های پتک باغملک

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اهواز به درگیری در پتک باغملک که در ادامه به شهرستان رامهرمز و حتی به استان‌های همجوار کشیده شد اشاره کرد و گفت: بین این دو طایفه اختلافات ریشه‌دار وجود داشته و در مقطعی از زمان به سبب یک مساله دوباره از سرگرفته شده است؛ تاکنون 17 نفر کشته و یک نفر هم تاچند روز اخیر در کما قرار داشت.

وی با اشاره به عمق فاجعه و تلاش بسیار مسئولان امنیتی و سیاسی برای کنترل این حادثه که موفقیت‌هایی را نیز به همراه داشته است، بیان کرد: دو راه توسط مسئولان امنیتی پیشنهاد شد که به موازات یکدیگر اجرا شدند؛ نخست حل حادثه از طریق ریش‌سفیدی و وساطت بزرگان باتوجه به مسائل قومی است تا شاید نتیجه بهتری عاید شود.

حسینی‌پویا ادامه داد: دومین راه پیشنهادی مسئولان امنیتی برخورد قاطع است و دستگاه قضایی باتوجه به وظیفه خود هر دو راه را باید انجام دهد؛ این دستگاه برای تعدادی از افراد حکم حبس، قصاص و تبعید صادر و افرادی نیز دستگیر و احکام آنها اجرا شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اهواز ادامه داد: تعدادی از این افراد که حکم جلب آنها صادر شد اکنون متواری هستند و نیروی انتظامی نیز در حال پیگیری جهت دستگیری آنها و معرفی به زندان است؛ برخی گروه‌های خیراندیش با مراجعه به شورای حل اختلاف دادگستری درخواست مصالحه بین این دو طایفه از طریق ریش‌سفیدی را داشتند که فرصت کافی نیز در اختیار آنها قرار داده شد اما متاسفانه عاملان این نزاع به سخن این گروه‌ها تمکین نکردند.

برخورد قاطع با عاملان درگیری حادثه پتک باغملک

وی با اشاره به نتیجه‌گیری مسئولان امنیتی، انتظامی و قضایی خوزستان مبنی بر برخورد قاطع با عاملان این درگیری، عنوان کرد: این عاملان امنیت و آسایش مردم را از باغملک و رامهرمز صلب کرده‌اند و سبب ایجاد رعب و وحشب همچنین اذیت مردم این دو شهرستان شده‌اند؛ بنای ما این است که با خاطیان و عاملان این درگیری برخورد قانونی و قاطع شود.

رسیدگی به پرونده فوت کودک سه ساله اهواز در کانال فاضلاب/ اخطار به شهرداری و آبفای اهواز

حسینی‌پویا با اشاره به سقوط کودک سه ساله اهوازی در کانال فاضلاب که سبب فوت او شد، بیان کرد: در فاضلاب نزدیک خانه این کودک، تکه‌ای از بتن کانال فاضلاب شکسته بود و کودک در آن سقوط می‌کند که براثر آن یکی از معاونانم را جهت بررسی و حضور در محل حادثه مامور کردم.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اهواز با اشاره به این‌که در بخش نخست تاکید ما پیدا کردن جسد این کودک بود تا بتوان از آلام این خانواده تا حدودی کاسته شود، گفت: معاون بنده با حضور در محل قضیه و صدور دستور، شهرداری و دستگاه‌های مرتبط نظیر آبفا اهواز را به پیدا کردن جسد این کودک و حضور در محل حادثه تا زمان یافتن جسد ملزم کرد.

وی با اشاره به این‌که کارهای پزشکی قانونی جسد این کودک انجام و شهردار منطقه و آبفای اهواز را احضار و به آنها اخطار دادیم، عنوان کرد: هر کدام از این دو دیگری را مقصر می‌دانند اما برای ما مقصر محرز است، این موضوع به کارشناس حوادث ارجاع داده شد و طی دو روز آینده نظر کارشناسی اعلام می‌شود و مقصر را به دادسرا احضار و برخورد جدی خواهیم داشت و پیگیر این مسئله هستیم.

حسینی‌پویا اظهار داشت: امروز با حضور نهادهای نظارتی و مسئولان شهری جلسه‌ای برگزار می‌شود تا گلایه‌مندی و مطالبه‌گری خود از برخی نواقص و معایب شهری را به آنها منعکس کنیم همچنین گزارشی از نواقص و معایب شهری بررسی و آماده شده که جلسه‌ای با حضور این دستگاه‌ها جهت رفع این نواقص برگزار می‌شود.

تاخیر در انتخابات شورای شهر اهواز و اعلام نتایج زیبنده نیست

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اهواز با اشاره به پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز، گفت: تاکنون نتایج انتخابات شورای شهر اهواز اعلام نشده و در صورتی که مورد تایید مراجع نظارتی قرار گیرد مورد تایید ما نیز خواهد بود و براساس آخرین اظهارات فرماندار اهواز طبق نظر هیئت نظارت خوزستان مصوب شده که حدود 80 صندوق که مورد اعتراض کاندیدا بوده بازشماری شود.

وی افزود: براساس آخرین آمارها تا روز گذشته حدود 15 صندوق شمارش شده اما باتوجه به تعداد بسیار نامزدها روند بازشماری کند است و نهایت دقت می‌شود که حق کسی ضایع نشود و روز گذشته نیز به فرماندار اهواز تاکید کردم اگر در حین یا بعداز بازشماری موارد تخلف مشاهده شد اسامی متخلفانی که مرتکب جرم شده‌اند را به دادستانی اعلام تا دستگاه قضائی با این افراد به شدت برخورد کند.

حسینی‌پویا با بیان این‌که برای نخستین بار است که در سطح اهواز انتخابات شورای شهر به این صورت برگزار و به تاخیر می‌افتد، گفت: برای شهر اهواز انتخابات یا اعلام نتایج آن با این میزان تاخیر زیبنده نیست و حرف و حدیث‌های بسیاری نسبت به صحت این انتخابات در فضای مجازی مطرح شود؛ این انتخابات از سوی دستگاه قضائی در حال رصد و شعبه دیگری برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تعریف شده است.

خوزستان با 2500 میلیارد تومان بیشترین حجم سرمایه را در موسسه آرمان دارد/ ممنوع‌الخروجی سهامداران موسسه

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اهواز با اشاره به این‌که مشکل موسسه آرمان سراسری است و خوزستان با حجم سرمایه‌گذاری 2 هزار و 500 میلیارد تومانی بیشترین میزان را به خود اختصاص داده و آسیب‌پذیری بالاتری نسبت به دیگر استان‌ها دارد، گفت: در این قضیه شورای تامین خوزستان با جدیت ورود کرده و از سرپرست جنوب غرب کشور این موسسه توضیح خواستیم.

وی از جمله نگرانی‌های سپرده‌گذاران این موسسه را امکان خروج سهام‌داران عمده از کشور برشمرد و افزود: ما قبل از دریافت شکایت باتوجه به وخامت وضعیت و حجم سرمایه‌گذاری مردم، سهامداران عمده این موسسه را ممنوع‌الخروج کردیم.

حسینی‌پویا با اشاره به این‌که با معضلی این چنینی دستگاه قضائی به تنهایی نمی‌تواند مشکل را حل کند، بیان کرد: اگر بخواهیم صرفا قضایی عمل کنیم برای سرمایه‌گذاران مشکل ایجاد می‌شود و تاکید ما برای کاهش استرس مردم باز بودن موسسه است که با فرمانده نیروی انتظامی تماس گرفتم که شعب باز اما برای حفظ امنیت جانی پرسنل و اموال شعب مامور نیروی انتظامی در موسسه‌ها مستقر شدند.

بازداشت 11 نفر از کارکنان و مدیران شهرداری اهواز/اختلاس و تبانی در انجام معاملات دولتی از جمله اتهامات

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اهواز با اشاره به بازداشت برخی از مدیران و کارکنان شهرداری اهواز در اسفندماه سال گذشته، یادآور شد: درباره تخلفات و جرائم بعضی از پرسنل و مدیران شهرداری اهواز در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خوزستان پرونده‌ای تشکیل و در این ارتباط 11 نفر بازداشت شدند؛ اتهامات این افراد اختلاس، ارتشاء، تبانی در انجام معاملات دولتی و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی بود که به دادسرا احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این افراد در بازداشت موقت بودند و اکنون با قرار وثیقه فعلا آزاد شده‌اند؛ در این زمینه همچنین تعدادی به عنوان مطلع و متهم احضار شده‌اند.

برخورد با فردی که مانع از خروج دانشجویان از خوابگاه شده است

حسینی‌پویا با اشاره به اعتراضات دانشجویان مجتمع خوابگاهی حضرت معصومه(س) دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: مطالبه‌گری و اعتراض نسبت به مسائل سرمایشی حق دانشجویان است و دستگاه قضائی قصد ورود ندارد اما در ارتباط با بستن درب خوابگاه که فیلم آن در فضای مجازی نیز منتشر شده یکی از معاونین خود را مسئول بررسی آن قرار داده‌ام.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اهواز عنوان کرد: در صورت صحت این مسئله با فردی که مانع از خروج دانشجویان از خوابگاه شده برخورد و ممکن است حتی برای این فراد قرار بازداشت و حبس صادر شود.

۱۳۹۶/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...