نسخه چاپی

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با نما :

وزارت كشور نیازمند یك تحول جدی است / دستگاه دیپلماسی ما روحیه انقلابی ندارد

عکس خبري -وزارت کشور نيازمند يک تحول جدي است /  دستگاه ديپلماسي ما روحيه انقلابي ندارد

یك عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت : وزارت كشور نیازمند یك تحول جدی است چرا كه نتوانست در زمان انتخابات یك وزارت خانه بی طرف باشد و به یك شبكه سیاسی برای دولت تبدیل شده است .

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با نما درباره عملکرد وزارت خانه های اقتصادی گفت : با توجه به اینکه این وزارت خانه ها اقدامات مختلفی را در رابطه با حل مشکلات اقتصادی کشور برداشته اند اما به دلیل عدم حل مسئله اشتغال و رکود و تورم در کشور به نظر می رسد که کارآمدی لازم در جهت حل این مشکلات که ازاصلی ترین مشکلات کشور محسوب می شوند را نداشته اند .
وی در ادامه با اشاره به انتقادات رهبری در خصوص عملکرد وزارت خانه های آموزشی اظهار داشت : با توجه به سند 2030 ، قانون و تصمیم گیری مسئولان نظام در این راستا به نظر می رسد که این وزارت خانه ها هم عملکرد مثبتی نداشته اند .
وی افزود : وزارت ارشاد که بخش مهمی از فرهنگ کشور را در اختیار دارد تا کنون بیش از ده بار مورد نقد مقام معظم رهبری قرار گرفته است و در 4 سالی که از عمر دولت یازدهم می گذرد شاهد بودیم که رهبر انقلاب در هیچ یک از نمایشگاه های کتاب این دولت شرکت نکردند ، که نشان از نارضایتی ایشان از عملکرد این وزارت خانه دارد .
 

 وزارت بهداشت کارنامه قابل قبولی دارد


ترقی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد 4 ساله وزارت بهداشت اذعان داشت : اجرای طرح سلامت در کشور و برداشته شدن بار سنگین هزینه ها از روی دوش مردم کارنامه قابل قبولی را برای وزارت بهداشت به ارمغان آورده است و به نظر می رسد اگر طرح های درمان اجرایی شود و بار مالی آنها از سوی دولت قابل تعمیم باشد و از سوی دیگر ایجاد تعادل میان درآمد پزشکان و بیمارستان ها کارنامه این وزارت خانه را درخشان تر خواهد کرد .
وی با اشاره به بحث جدی رکود مسکن در کشور درخصوص عملکرد وزارت مسکن و شهرسازی گفت : عملکرد منفی وزارت مسکن موجب بیکاری صدها نفر شاغل در بخش ساخت و ساز مسکن شده است
وی افزود : با توجه به این که گامهای مهمی برای افتتاح پروژه های عمرانی جا مانده از قبل صورت گرفته است اما حوادث متعدد مربوط به راه و راه آهن نشان ازضعف مدیریت در شهر سازی است .
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر تلاش های خوبی که از سوی وزارت نیرو در صرفه جویی در انرژی صورت گرفته است اظهار داشت : اگرچه بحث آب و کنترل مصرف بایستی در چند بخش مورد توجه قرار گیرد اما برنامه ریزی دقیق در خصوص بحران کم آبی می تواند به حل این مشکل در آینده کمک کند .
وی بیان داشت : ما در وزارت کار و رفاه اجتماعی شاهد گام های موثری در جهت حمایت از محرومین هستیم و امیدواریم حل مسائل درمانی ، ایجاد اعتبار و جلوگیری از ورشکستگی صندوق های بازنشستگی آینده مطلوبی را پیش روی این وزارت خانه قرار دهد .
*

 وزارت خارجه دیپلماسی انقلابی ندارد

حمیدرضا ترقی با بیان اینکه در حوزه سیاست خارجی شاهد فقدان دیپلماسی انقلابی از سوی وزارت خارجه هستیم گفت : نتیجه نگرفتن دربرجام و سیاست های ضعیف در مذاکرات روز به روز شدت فشارهای بین المللی را بیشتر می کند .
وی ادامه داد : عدم توسعه روابط با اروپا نیز هنوز هیچ گونه نتیجه و ثمره اقتصادی را در بر نداشته و روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا دچار مشکل شده است که همه ناشی از ضعف سیاست خارجی است .
وی در خصوص عملکرد وزارت کشور در زمان انتخابات به تخلف برخی استانداران ، فرمانداران ، بخشداران و دهیاران اشاره کرد و اذعان داشت : وزارت کشور نیازمند یک تحول جدی است چرا که نتوانست در زمان انتخابات یک وزارت خانه بی طرف باشد و به یک شبکه سیاسی برای دولت تبدیل شده است .
وی افزود : مساله محیط زیست ، ریزگردها و دریاچه ارومیه از جمله مواردی است که وزارت کشور نسبت به آن بی اهمیت بوده و هیچ گونه راهکار روشنی در این باره ندارد .


کاهش کار مفید و هزینه های بالا عامل ناکارآمدی دولت


ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه کار مفید در این دولت نسبت به دولت قبل کاهش داشته و با افزایش هزینه رو به رو بوده است گفت : نظام تصمیم گیری دستگاه ها تاثیر گذاری سیاسی و جناحی خود را از دست داده ، اتاق های فکر در دستگاه ها عمدتا تعطیل است و عدم پایبندی به قانون در دستگاه ها وجود دارد .
وی در پایان تصریح کرد : مطابق گزارش دیوان محاسبات ، دولت در سال 94 سی درصد از قوانین بودجه سال را اجرا کرده و این نشان می دهد70 درصد تکالیف قانونی و وظایفی که دولت در بودجه برایش مشخص شده عملیاتی نشده است .



۱۳۹۶/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...