نسخه چاپی

حسن لاسجردی در گفت و گو با نما :

نگاه جهان اسلام به مساله فلسطین اعتقادی است

عکس خبري -نگاه جهان اسلام به مساله فلسطين اعتقادي است

یك عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت : فهم مساله فلسطین ، رقابت های داخلی ، ایجاد گروه های غیر سیاسی ، حقوق بشری و گروه های زنان همگی مواردی است كه ذیل مساله فلسطین به وجود آمده است و مقاوت فلسطین را در برابر اسراییل به طرز معناداری تغییر داده است .

حسن لاسجردی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با نما ضمن مهم برشمردن مساله فلسطین به عنوان یکی از دغدغه های جهان اسلام گفت : با توجه به اینکه دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی ایران تحت نظر رهبر معظم انقلاب تعریف می شود و خطوط اصلی را ایشان تعیین می کنند، به نظر می رسد مساله فلسطین در طول 38 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و به جهت تلاش امام خمینی ( ره ) در خارج کردن مساله فلسطین از گستره قومی و نژادی و تبدیل آن به مساله مهم اعتقادی نظام اسلام ؛ جایگاه ثابت خود را حفظ کرده است .
وی با اشاره به دیگاهی که امام خمینی (ره) در خصوص مساله فلسطین به جامعه اسلامی تزریق کرد اظهار داشت : رویکرد های خصمانه اسراییل در طول این سالها نتوانسته مساله فلسطین را در نظرمردم مسلمان جهان کمرنگ کند و اینها همه ناشی از تلاش های است که امام راحل در این راه انجام دادند .
وی افزود : تجربه این سالها نشان می دهد که دولت ها در بحث های مختلف از قبیل اظهار نظر ها ، موضع گیری های صریح ، ملاقات با گروه های مقاومت و تبادلات صورت گرفته با آنها دارای کارنامه مطلوب و درخشانی هستند .
لاسجردی با بیان اینکه معادله مقاومت در فلسطین بعد از انقلاب اسلامی تغییر کرده است اذعان داشت : فهم مساله فلسطین ، رقابت های داخلی ، ایجاد گروه های غیر سیاسی ، حقوق بشری و گروه های زنان همگی مواردی است که ذیل مساله فلسطین به وجود آمده است و مقاومت فلسطین را در برابر اسراییل به طرز معناداری تغییر داده است .
وی با تاکید بر نقش ارتباطات جمعی ، رسانه ها و اطلاع رسانی های به موقع و سریع در خصوص بازتاب جنایات اسراییل در فلسطین بیان داشت : علی رغم اینکه اسراییل سعی میکند تمامی اخبار را دروازه بانی کند اما بسیاری از مردم دنیا که تا پیش از این از مساله فلسطین چیزی نمی دانستند در حال حاضر به خوبی درجریان جنایات اسراییل قرار می گیرند .
وی ادامه داد: در حال حاضر با طیف عظیمی از مردم و نخبگان در داخل و خارج از فلسطین مواجه هستیم که به دنبال احقاق حقشان هستند و این مساله را به صورت قانونی و با جدیت دنبال می کنند که بخشی با انقلاب سنگ در داخل فلسطین صورت می گیرد و بخشی دیگر نیز توسط گروه های مقاومت در بیرون از مرزها اتفاق می افتد.
این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به حضور نیروهای تروریستی در مساله فلسطین گفت : ماهیت این گروه ها برهم زدن نظم در جهان است اما مردم فلسطین علیه این گروه ها می جنگند و به دنبال حقشان هستند .
وی در پایان با تاکید براینکه جریان تروریست قصد دارد که نظم جهان اسلام را برهم بزند تصریح کرد : تروریست ها سعی دارند چهره ی جدیدی از حکومت ها را به وجود آوردند که فضای بحرانی تری را در منطقه ایجاد کنند که این اقدامات جز در در جهت منافع غرب و اسراییل نبوده است

۱۳۹۶/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...