نسخه چاپی

سلیمی در گفت و گو با نما :

دانشجو افسر میدان سیاست است نه سیاه لشگر و فرمانبر عده‌ای خاص

عکس خبري -دانشجو افسر ميدان سياست است نه سياه لشگر و فرمانبر عده‌اي خاص

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : ما در بسیاری از دانشگاه های كشور شاهد آزادی های یك طرفه و مدیریت شده ای هستیم كه اقتدار و عزت نفس دانشجو را زیر سوال میبرد ، قدرت تصمیم گیری را از او سلب می كند و باید بدانیم كه دانشجو افسر میدان است نه سیاه لشگر عده ای خاص .

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با اشاره به مطالبات دانشجویان گفت : بخش اصلی مطالبات دانشجویان شامل تعمیق پژوهش ، گسترش تولید علم و کیفی سازی در دانشگاه های ما است که باید در این بخش بررسی های لازم صورت گیرد تا بتوان دید که آیا پیشرفتی حاصل شده یا خیر
وی در ادامه با تاکید بر صحبت های رهبری مبنی بر اینکه آرمان های دانشجویان باید به آنچه که در واقعیت کشور وجود دارد نزدیک شود اظهار داشت : ما باید افق دید دانشجو را ارتقا دهیم و آرمان دانشجویان را به واقعیت تبدیل کنیم زیرا که دانشجویان فطرتی پاک دارند و از فساد و تزویر دور هستند و باید مبارزه با فساد را عملیاتی کنیم.
وی با بیان اینکه دانشجویان منتقد جدی انباشت سرمایه در یک جناج خاص هستند اذعان داشت : صرف تماشاچی بودن دانشجو و عدم اجرای عدالت برای آنها ممکن است نقد آنها را به اعتراضی جدی تبدیل کند که این مساله می تواند آسیب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد .
سلیمی افزود : ما در بسیاری از دانشگاه های کشور شاهد آزادی های یک طرفه و مدیریت شده ای هستیم که اقتدار و عزت نفس دانشجو را زیر سوال میبرد ، قدرت تصمیم گیری را از او سلب می کند و باید بدانیم که دانشجو افسر میدان است نه سیاه لشگر عده ای خاص .
عضو کمیسیون آموزشو تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا اهمیتی به نقد دانشجویان داده می شود گفت : معمولا در جلساتی که با حضور مدیران و دانشجویان صورت میگیرد آنچنان به دانشجویان اجازه نقد کردن داده نمیشود مثال آن چیزی که ما در مراسم افطاری دولت با دانشجویان شاهد آن بودیم ؛ انتخابی گزینشی و به دور از انصاف برای این قشر .
وی در پایان تصریح کرد : اجازه دهیم منتقدان حضور پیدا کنند و و هر منتقدی را دشمن فرض نکنیم و نگذاریم جلسات ما تنها جنبه ی نمایشی و تبلیغاتی داشته باشد .



۱۳۹۶/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...