نسخه چاپی

دانشجوی آمریكایی آزاد شده از زندان كره شمالی درگذشت/ واكنش ترامپ

به گزارش نما - ایرنا نوشت: رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه های جداگانه، کره شمالی را به دلیل مرگ دانشجوی آمریکایی که یک سال و نیم در این کشور زندانی بود، محکوم کرده و مسئول دانستند.

رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه های جداگانه که در تارنمای رسمی کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، کره شمالی را به دلیل مرگ «اتو وارمبیر» دانشجوی آمریکایی محکوم کرده و مسئول دانستند.

وارمبیر که پس از 17 ماه حبس در کره شمالی که یک سال آن را در کما به سر برده بود هفته گذشته آزاد شد، عصر دوشنبه (به وقت محلی) درگذشت.

پزشکان مرکز درمانی دانشگاه سینسیناتی که وارمبیر در آنجا بستری بود، هفته گذشته اعلام کردند که او ایست قلبی-تنفسی داشته و در حالت هشیاری هیچ واکنشی نشان نمی دهد؛ همچنین نتیجه اسکن حاکی از آن بود که بخش هایی از مغز وی از بین رفته بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ضمن تسلیت مرگ این دانشجوی 22 ساله گفت: سرنوشت «اتو» سبب تعمیق اراده دولت آمریکا در پیشگیری از افتادن افراد بیگناه به دست رژیم هایی که به حکومت قانون و کرامت انسانی احترام نمی گذارند، می شود.


وی افزود: ایالات متحده همچنان که سوگوار جدیدترین قربانی رژیم کره شمالی است، یک بار دیگر وحشیگری این رژیم را محکوم می کند.

همچنین رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: ما کره شمالی را مسئول حبس ناعادلانه «اتو وارمبیر» می دانیم و خواستار آزادی سه آمریکایی دیگر هستیم که به صورت غیرقانونی بازداشت شده اند.

وارمبیر در ژانویه سال 2016 به رغم هشدار وزارت خارجه آمریکا در مورد سفر به کره شمالی، به همراه یک تور گردشگری از پکن راهی پیونگ یانگ شد.

وی زمانی که قصد ترک کره شمالی را داشت، به اتهام آنچه از سوی پیونگ یانگ ارتکاب اقدام خصمانه علیه این کشور خوانده شد، بازداشت شد.

گفته شده که این دانشجوی آمریکایی سعی داشته است یک بنر تبلیغاتی را از هتل محل اقامت خود سرقت کند.
وی تقریبا 6 هفته پس از بازداشت، به 15 سال کار اجباری در کره شمالی محکوم شد.

۱۳۹۶/۳/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...