نسخه چاپی

نجات 5 صیاد گرفتار در آب‌های دریای عمان

معاون دریایی و بندری اداره كل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات جان 5 نفر صیاد توسط مركز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار درآب های دریای عمان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات جان 5 نفر صیاد توسط مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار درآب های دریای عمان خبر داد.

‌‌سید حسن ابراهیمی با اعلام جزئیات این حادثه دریایی اظهار کرد: یک قایق صیادی با 5 نفر سرنشین در فاصله 30 مایلی از بندر چابهار به علت مشکل موتوری در هوای نامساعد (فورس 5) به مدت چندین ساعت در دریا سرگردان بودند. افراد مضطر به وسیله شناور ناجی 5 پس از سه ساعت عملیات جستجو و نجات دریایی، نجات داده شدند.

معاون دریایی و بندری خاطرنشان کرد: نجات یافتگان در صحت کامل به سر می برند و وضعیت سلامتی آنها رضایت بخش گزارش شده است.

این مقام مسئول به فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی و لنج‌ها توصیه کرد: با شروع فصل مانسون دریانوردان حتما به اطلاعات ارسالی از طریق SMS که از طرف مرکز جستجو و نجات دریایی برای مسئولین شیلاتی، دهیارها و بزرگان هر منطقه ساحلی ارسال می شود، توجه ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دریانوردان در صورت عدم دسترسی به اطلاعات هواشناسی با شماره 05435321415 جهت اطلاع از وضعیت دریا قبل از اعزام به دریا تماس حاصل کنند.

ابراهیمی در پایان تاکید کرد: دریانوردان حتما برای صید بصورت گروهی اعزام شوند و تجهیزات ارتباطی مناسب به همراه داشته باشند.

۱۳۹۶/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...