نسخه چاپی

سخنرانی نوروزی احمدی‌نژاد در در دوشنبه

عکس خبري -سخنراني نوروزي احمدي‌نژاد در در دوشنبه

علي اصغر امير شعردوست، سفير كشورمان در دوشنبه گفت: جشن‌ جهاني نوروز روزهاي 5 و 6 فرودين، در دوشنبه با حضور 15 كشور برگزار مي شود.

سفير ايران در تاجيكستان در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر خاطرنشان كرد: قرار است رييس‌جمهور كشورمان نيز در اين نشست شركت و سخنراني كند.

وي با بيان اينكه دو نوع برنامه در اين مراسم از سوي ايران در نظر گرفته شده است، توضيح داد: همراه با برنامه‌هاي رسمي تاجيكستان ايران نيز برنامه‌هايي برگزار مي‌كند؛ ضمن اينكه مستقلا برنامه‌هايي نيز در خانه ايران در روز 5 فرودين با حضور رييس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

شعردوست گفت: در مراسم خانه ايران نمونه‌هايي از فرهنگ اقوام ايراني به نمايش گذاشته خواهد شد به گونه‌اي در نظر گرفته شده است كه ستادهاي استان‌هاي مختلف ايران مشاركت جدي داشته باشند. اساتيد و نوازندگان موسيقي سنتي و هنرمندان صنايع دستي و هنرهاي سنتي حضور پيدا مي‌كنند و علاوه بر نمايش آثارشان كارگاه‌هاي آموزشي خطاطي، سفال، قالي‌بافي و ميناكاري خواهند داشت.

وي ادامه داد: بعضي نمايش‌هاي آئين سنتي با استفاده از نماد و پوشاك ايراني در محل خانه‌ ايران به نمايش در خواهند آمد.

سفير ايران در دوشنبه گفت: شاهنامه‌خواني و نقالي نيز از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي اين مراسم است و شب ايراني نيز پيش‌بيني شده است كه در آن شاهنامه‌خواني، حافظ‌خواني، رودكي‌خواني اجرا مي‌شود و گروه‌هاي ورزشي پهلوان ايراني در زورخانه حكيم ابولقاسم فردوسي كه از سوي ايران ساخته شده است به اجراي ورزش‌هاي پهلواني خواهند پرداخت.

وي گفت: برگزاري جشن‌هاي اقوام ايراني و نمايشگاه پوشاك و عطر از اقوام ايراني و نمايشگاه‌ بزرگ كتاب و صنايع دستي ايران در محلي كه در ايران احداث شده در نظر گرفته شده است.

شعردوست با اشاره به پيوند‌هاي فرهنگي مردم كشورهاي منطقه تصريح كرد: به هر حال عناصر فرهنگ‌ اسلامي و ايراني ما داراي قوام و مولفه‌هايي است كه چيرگي و توانايي‌هاي فرهنگ ايراني را به نمايش مي‌گذارد. بايد بتوانيم فرهنگ قوي و غني خود را به درستي عرضه كنيم. يقينا در ميان مردمان منطقه براي كشور ما نفوذ و توسعه و تعميق ارتباطات مردمي را به همراه خواهد داشت و از اين طريق در كنار ديپلماسي فعال سياسي خود نوعي ديپلماسي فرهنگي و مردمي را دنبال مي‌كنيم كه بتوانند توانايي‌هاي كشور ما و فرهنگ اقوام ايراني را نشان ‌دهد.

۱۳۹۰/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...