نسخه چاپی

وعده وزیر اقتصاد درمورد بازار ارز

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به راه اندازی اتاق ارزی در كشور گفت: با این اقدام می خواهیم جلوی رانت خواری و ویژه خواری در بازار ارز را بگیریم.

به گزارش نما به نقل از مهر، سید شمس الدین حسینی ظهر شنبه در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده قصد داریم نوسانات بازار را به حداقل رسانده و بازار شفافی را در عرصه ارز ایجاد کنیم تا جلوی ویژه خواری و رانت را بگیریم.

وی افزود: تامین ارز کالاهای غذایی و دارویی را در اولویت قرار داده و با هماهنگی و نظارت بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارز مرجع در کشور عرضه می کنیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ارز در بانک به صورت شفاف و رقابتی در حال عرضه است، بیان داشت: در حالی که از ابتدا تزریق بیش از یک میلیارد دلار ارز به بازار برنامه ریزی شده بود ولی مقدار تقاضا کمتر از 10میلیون دلار در روز بود.

حسینی در ادامه با اشاره به سیاست‌های دولت برای افزایش حمایت های مالی در بودجه سالانه استانها یادآور شد: تلاش شد بخش قابل توجهی از پروژه ها را از کدهای ملی به کدهای استانی تبدیل تا اعتبارات تملک دارایی استانها افزایش یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قصد داریم از محل فروش اموال و دارایی دولتی بودجه های استانها را در حوزه های مختلف تملک دارایی تقویت کنیم.

حسینی بدون اشاره به میزان درآمدهای مالیاتی کشور در نیمه نخست امسال از افزایش 25 تا 30 درصدی انواع درآمدهای مالیاتی شش ماهه نخست سال 91 نسبت به مدت مشابه سال 90 خبر داد.

وی جهت حضور در جلسه شورای اداری مازندران ، یادواره شهدای شهرستان میاندرود و حضور در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس سفر یک روزه ای به مازندران دارد.

جلسه شورای اداری چالوس تا ساعاتی دیگر با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و فرمانداران شهرهای غرب مازندران در چالوس برگزار می شود.

وی افزود: هم اکنون حتی کسانی که به دنبال تهیه ارز برای کالاهایی با اولویت سوم، چهارم و پنجم هستند، مشکلی ندارند.

۱۳۹۱/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...