نسخه چاپی

واكنش معاون رییس‌قضا به مذاكره با آمریكا

معاون راهبردی قوه قضائیه با اظهار امیدواری نسبت به اینكه اظهارات منسوب به رئیس جمهور درباره رابطه با آمریكا ساخته و پرداخته رسانه ها باشد،گفت: طرح مذاكره با آمریكا در شرایط فعلی، كج سلیقگی سیاسی است و می‌تواند دارای پیامدهای خطرناك باشد.

به گزارش نما به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، محمدباقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه که در جمع مدیران، کارشناسان و کارکنان حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس سخن می گفت با انتقاد از اظهارات منسوب به رئیس جمهور درباره مذاکره و رابطه با امریکا اظهار امیدواری کرد که این مطالب از سوی رئیس جمهور صادر نشده باشد و ساخته و پرداخته رسانه‌ها و محافل سیاسی باشد.

وی با ارائه تحلیلی از ابعاد دفاع مقدس، آن را بزرگترین حادثه تاریخ ایران دانست که آثار پایدار و ماندگاری چه در عرصه داخلی در تحکیم انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و چه در عرصه بین المللی در اثبات حقانیت ملت ایران و خود باوری و اعتماد به نفس در مسلمانان داشته است.

ذوالقدر امواج فزاینده بیداری اسلامی و شکل‌گیری جنبش‌های اسلامی در کشورهای مختلف و شکل گیری قطب جدیدی از قدرت به‌نام « قدرت مسلمانان» در معادلات بین المللی را از آثار و پی آمدهای مقاومت ملت ایران در جنگ 8 ساله دانست.

معاون راهبردی قوه قضائیه طرح مذاکره و رابطه با امریکا در شرایط فعلی جهان را نوعی کج سلیقگی سیاسی دانست که می‌تواند دارای آثار و پیامدهای خطرناک باشد.

وی موضوع مذاکره و رابطه با امریکا را نه یک موضوع و سیاست اجرائی که رئیس جمهور بتواند در آن مداخله کند، که یک سیاست کلان و راهبردی دانست که منحصراً رهبری باید در باب آن تصمیم گیری کند و امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبری بارها و با صراحت درباره آن سخن گفته‌اند و سیاست نظام در این خصوص آشکارا اعلام شده است.

ذوالقدر گفت: امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ قلمداد کردند، و هیچ کس به شیطان نزدیک نمی‌شود و با او مذاکره نمی‌کند، مقام معظم رهبری نیز بکرات و در مناسبت‌های مختلف رابطه با امریکا را با منطق قوی و غیر قابل خدشه مردود دانسته‌اند و آن‌را متضمن هیچ سودی برای ملت ایران ندانسته‌اند و بارها فرموده‌اند اگر در مذاکره و رابطه با امریکا مصلحتی و منفعتی وجود داشته باشد خود بدان مبادرت خواهند کرد.

معاون راهبردی قوه قضاییه طرح بحث مذاکره و رابطه با امریکا را که در شرایط فعلی جهان که اقدام امریکائی‌ها در انتشار فیلم موهن علیه رسول گرامی اسلام، خود به یک جنبش جهانی علیه استکبار تبدیل شده است و همه مسلمانان انگشت اتهام را به سوی امریکا نشانه رفته‌اند و روزانه شاهد تظاهرات مردمی در اقصی نقاط دنیا علیه امریکا و سیاست های استکباری آن کشور هستیم و حمله به سفارتخانه ها و کنسولگری‌های امریکا و به آتش کشیدن پرچم آمریکا امری عادی شده است، برای جمهوری اسلامی ایران که کانون مبارزه ضد استکباری و ضد آمریکائی بوده و هست، به معنای مشروعیت بخشی به امریکا و خالی کردن پشت ملت‌های مسلمان و به‌پا خواسته‌ای است که جمهوری اسلامی ایران و ملت انقلابی ایران را الهام بخش و پشتیبان خود می‌دانند.

وی با اشاره به اظهارات وقیحانه رئیس جمهور امریکا در سازمان ملل علیه مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران، این اظهارات را ادامه همان مواضع استکباری آمریکا دانست و گفت: انتظار بود هئیت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در قبال آن واکنش نشان می‌دادند و جلسه را ترک می‌کردند. در قبال چنین اظهاراتی هر سخنی که بوی نرمش و سازش از آن استشمام شود به ضعف و عقب نشینی تعبیر می‌شود که این معنی در قاموس ملت سلحشور ایران جایی ندارد.

ذوالقدر با محکوم کردن انتشار کاریکاتور اهانت آمیز نسبت به رزمندگان در یکی از روزنامه‌ها، این اقدام را که در هفته دفاع مقدس و ایام بزرگداشت رزمندگان صورت گرفته است تداوم خط فتنه و تلاش مذبوحانه برای کمرنگ کردن حماسه عظیم ملت ایران در دفاع مقدس دانست و اظهار امیدواری کرد که مسئولان ذی‌ربط برخورد شایسته با عوامل آن صورت دهند.

در این جلسه ضمن افتتاح کتابخانه تخصصی پیشگیری از وقوع جرم از آثار و کتاب‌های تألیف یافته در این حوزه رونمائی شد.

۱۳۹۱/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...