نسخه چاپی

تحلیلگر صهیونیست: مراكز نظامی و امنیتی اسرائیل در تیررس ایران است

یك تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی گفت موشك‌های ایران می‌تواند مؤسسات نظامی و امنیتی اسرائیل را هدف بگیرد.

به گزارش نما الون بن داوید خبرنگار امور نظامی شبکه 10 رژیم صهیونیستی گفت: «چند سال است ما در مؤسسه امنیتی با نگرانی مسئله دقت و پیشرفت موشکهای ایرانی را دنبال می‌کنیم. موشک ذوالفقار تاکنون به دست حزب‌الله نرسیده است. اما ما پیش‌تر تجربه داریم که برخی موشک‌ها در جنگ حزب‌الله با اسرائیل در اختیار این گروه قرار گرفت. موضوع نگران کننده در مورد این موشک‌ها این است که فقط منطقه وزارت امنیت اسرائیل را تهدید نمی‌کند بلکه ممکن است با دقت ساختمان ستاد مشترک ارتش یا هر نقطه راهبردی دیگری را در اسرائیل هدف قرار دهد.
به گزارش المیادین، اورهیلر دیگر کارشناس اسرائیلی گفت: «اگر ایرانی‌ها این موشکها را که با دقت فقط ده‌ها متر به اهداف خود اصابت می‌کنند به حزب‌الله برسانند داستان متفاوت خواهد بود. بنابراین اسرائیل و مؤسسه امنیتی این کشور عملیات پرتاب این موشکها و کیفیت برخورد به اهداف آن را بررسی می‌کنند.»
«ایال بن روئوین» عضو پارلمان اسرائیل و فرمانده شاخه نظامی شمالی در زمان حمله ماه ژوئیه سال 2006 نیز در مقاله‌ای نوشت: حادثه پرتاب موشکهای ایرانی، نشان دهنده قدرت فن‌آوری تسلیحات دقیق ایرانی است. در مورد این فرضیه که حزب‌الله هم ممکن است چنین پرتاپی را به سوی اسرائیل امتحان کند، ناظران بر این باورند نیازی نیست که چنین تسلیحاتی به حزب‌الله انتقال داده شود، چرا که حزب‌الله خود دارای موشکهایی است که برد طولانی‌تری دارند و می‌توانند هر نقطه در اسرائیل را هدف قرار دهند. به علاوه حزب‌الله دارای موشکهای دوربرد زلزال سه است که افزایش دقت آن نیز امکان‌پذیر است.

۱۳۹۶/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...