نسخه چاپی

عجیب و متناقض!

عکس خبري -عجيب و متناقض!

«آقای روحانی به ‌جز سه استان خراسان كه طبعاً در اختیار جناح راست است، در استان‌های زنجان، سمنان، قم، همدان و مركزی نیز رأی كمتری آورد. بعضی از این استان‌ها واقعاً توسعه‌ نیافته‌اند و طبیعی است كه به سمت پوپولیسم كشیده شوند.» حدس زدن اینكه این سخنان متعلق به نماینده جریان اصلاحات است، كار دشواری نیست!

«آقای روحانی به ‌جز سه استان خراسان که طبعاً در اختیار جناح راست است، در استان‌های زنجان، سمنان، قم، همدان و مرکزی نیز رأی کمتری آورد. بعضی از این استان‌ها واقعاً توسعه‌ نیافته‌اند و طبیعی است که به سمت پوپولیسم کشیده شوند.» حدس زدن اینکه این سخنان متعلق به نماینده جریان اصلاحات است، کار دشواری نیست! اینکه سعید حجاریان از نظریه‌پردازان اصلاح‌طلب چنین جملاتی را بیان کند، به هیچ وجه دور از انتظار نیست! اگر به یاد آوریم که حسین مرعشی دیگر چهره شاخص این جریان و عضو حزب کارگزاران در ایام انتخابات مجلس دهم، درباره رأی نیاوردن عمومی اصلاح‌طلبان در سراسر کشور گفته بود مردم در شهرستان‌ها از نظر سیاسی نسبت به تهران عقب مانده‌اند! اگر به خاطر داشته باشید روزی این جریان مردمی را که به نامزد مخالف آنها رأی دادند، در رسانه‌های‌شان به دلفین‌هایی تشبیه کردند که فقط می‌توانند تقلید کنند و قوه تفکر و تعقل ندارند! اگر یادتان باشد اعضای این طیف هرگاه که رأی نیاوردند، جملاتی، چون «مردم به راحتی گول می‌خورند» و «مردم ایران خشن و دروغگو هستند» را بر زبان آوردند. اگر در خاطرتان باشد با جریانی روبه‌رو هستیم که تنها انتخابات‌هایی را می‌پذیرد و قبول دارد که نام آنها از صندوق بیرون بیاید و اگر بازنده باشند، حتی به قیمت به آشوب کشیدن کشور و آتش زدن پایتخت هم که شده زیر بار خواست، نظر و رأی مردم نمی‌روند! مانند آنچه در فتنه سال 88 رخ داد و مردم به جرم آنکه به گزینه مطلوب این جریان رأی نداده بودند، فتنه و آشوب را تجربه کردند و تأثیر جبران‌ناپذیر رفتن کشور تا لبه پرتگاه را بر زندگی خود احساس کردند.
حالا با وجود چنین تجربه‌هایی و با وجود کارنامه‌ای پر از اقدامات و سخنان ضد مردم، فکر کنید این جریان خود را حامی دموکراسی و مدافع حقوق مردم و پیگیر مطالبات عمومی جا بزند! همین قدر عجیب، متناقض و البته خنده‌دار!

۱۳۹۶/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...