نسخه چاپی

درگیری‌های شدید در آخرین مناطق تحت اشغال داعش در موصل

درگیری‌های شدید بین نیروهای عراقی و تروریست‌های داعشی در آخرین مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی در موصل همچنان ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از المیادین، شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق از پیشروی نیروهای خود در محور جنوبی شهر موصل قدیم خبر داد.

این در حالی است که درگیری‌های بسیار شدید بین نیروهای عراقی و تروریست‌های داعشی در موصل قدیم همچنان ادامه دارد.

نیروهای پلیس فدرال عراق موفق شدند مسافت ۱۰۰ متر مربع از جنوب موصل قدیم به سمت مسجد الزیوانی پیشروی کنند و این در حالی است که درگیری‌های شدیدی بین نیروهای عراقی و تروریست‌های داعشی در اطراف شرکت التامین و مسجدالزیوانی به وقوع پیوست.

نیروهای عراقی هم‌اکنون در حال پیشروی برای آزادسازی منطقه الساعة القدیمة در اطراف کلیسای الساعة در موصل قدیم هستند و این نیروها به کنترل بر خیابان خالد بن الولید در این شهر نزدیک شده‌اند.

درگیری‌های شدید بین نیروهای عراقی و تروریست‌های داعشی در مناطق باب‌البیض، باب جدید و باب‌الطوب همچنان ادامه دارد و این در حالی است که پلیس فدرال عراق کماندوها و تجهیزات نظامی بیشتری برای آزادسازی کامل باب‌البیض در این منطقه مستقر کرده است.

پلیس فدرال عراق پنجشنبه از آزادسازی مسجد الحامدین در باب‌البیض و کلیسای شمعون در موصل خبر داد.

عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در عراق، از ۲۶ مهر ۱۳۹۵ و با مشارکت ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق و با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه کُرد آغاز شد و نیروهای عراقی بعد از حدود ۱۰۰ روز شرق موصل را به‌طور کامل آزاد کردند.

نیروهای عراقی عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را از یکم اسفند ۱۳۹۵ شروع کردند و این عملیات همچنان ادامه دارد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...