نسخه چاپی

روسیه لوله‌گذاری پروژه تركیش استریم را در آبهای عمیق آغاز كرد

ولادیمر پوتین تلفنی به همتای تركیه‌ای خود اعلام كرد: لوله‌گذاری خط انتقال گاز تركیش استریم آغاز شده است و احتمالا روسیه به زمان‌بندی ساخت نیروگاه هسته‌ای آكویو در تركیه برسد.

به گزارش نما، به نقل از اسپوتنیک، ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه طی پیامی به رجب طیب اردواغان رئیس جمهور ترکیه از آغاز لوله‌گذاری خط لوله آب‌های عمیق ترکیش استریم در روسیه خبر داد.

پوتین در پیام خود به اردوغان همچنین اعلام کرد: احتمالا روسیه بتواند در زمان‌بندی تعیین شده ساخت نیروگاه هسته‌ای آکویوی ترکیه را به پایان برساند.

پوتین در تماس تلفنی خود با اردوغان تاکید کرد: ساخت خط لوله انتقال گاز ترکیش استریم آغاز شده است.

پوتین در گفت‌وگو با اردوغان از حمایت شخص رئیس جمهور این کشور از پروژه‌های مشترک بین دو کشور قدردانی کرد و گفت: پروژه‌های مشترک ما با ترکیه با سرعت بیشتری نسبت به دیگر شرکای ما پیش می‌رود.

پوتین تاکید کرد: در حالی که انجام پروژه‌های مشترک با دیگر کشورها سال‌ها معطل تایید دولت‌ها می‌شود این مساله از سوی ترکیه تنها در چند ماه انجام می‌شود و این مساله نتیجه حمایت مستقیم شما است.

پوتین با اشاره به اینکه قرارداد ساخت خط لوله انتقال گاز ترکیش استریم در سال ۲۰۱۶ امضا شد اعلام کرد: تنها چند ماه پس از امضای این قرارداد ساخت این خط لوله آغاز شده است.

پوتین در گفت‌وگو با اردوغان تاکید کرد: در صورتی که شرکای ما بخواهند روسیه می‌تواند گاز را از طریق این خط لوله به جنوب و جنوب شرق اروپا منتقل کند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: من چنین تمایلی را در شرکای اروپایی خود می‌بینم.

پوتین همچنین اطمینان داد که به احتمال زیاد روسیه در زمان‌بندی تعیین شده نیروگاه آکویوی ترکیه را خواهد ساخت.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...