نسخه چاپی

تقدیر نماینده پارلمان سوریه از حمله موشكی سپاه

به عقیده «منال الشیخ امین» حملات موشكی سپاه به مقر فرماندهان تروریست در دیرالزور موجب ایجاد هراس در دل داعشی‌ها و حامیان آنها شده است.

به گزارش نما، «منال الشیخ امین» عضو پارلمان سوریه حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریست ها در استان دیرالزور سوریه را اقدامی مهم و موثر دانست.

وی در همین رابطه و همچنین پیام های این اقدام به حامیان تروریست ها بیان داشت: شلیک این موشک ها موجب ایجاد تغییرات ریشه ای در شیوه های جنگ در آینده خواهد شد. همچنین این اقدام پیام هایی فراتر از پاسخ به جنایت داعش در تهران دربرداشت؛ در حقیقت عملیات موشکی سپاه به حفظ مرزها از ایران تا عراق و سوریه و پس از آن نیز تا مرزهای لبنان ارتباط دارد. از سوی دیگر بازگشایی مجدد این مرزها موجب خواهد شد سطح نبرد میان محور مقاومت با رژیم صهیونیستی به صورت اساسی تغییر کند.

عضو پارلمان سوریه افزود: معتقدم که استفاده از موشک های میان برد و با برد حدود 700 کیلومتر به صورت مستقیم برای داعش و به شکل غیرمستقیم برای رژیم صهیونیستی و آمریکا پیام دارد. بر همین اساس می گویم که شلیک این موشک های نشانه ای است مبنی بر اینکه مرحله بعدی جنگ از لحاظ تجهیزات و مکانیسم ها با مرحله قبلی به صورت کامل متفاوت است.

آمریکایی ها طبق نقشه خودشان قصد داشتند با استقرار نیروهای خود در پایگاه التنف سوریه و تسلط بر آن، طرحی کمان شکل را از قنیطره تا درعا و السویداء و سپس البوکمال اجرا کنند و بدین وسیله از یک طرف سوریه را از عراق و ایران و از طرف دیگر سوریه را از فلسطین اشغالی جدا کنند اما این نقشه آنها عملیاتی نشد و عملیاتی که سپاه انجام داد، آن را خراب کرد. یعنی در نهایت به جای نقشه آمریکایی ها، تهران از عراق و سوریه به بیروت در لبنان متصل شد. همین موضوع نیز موجب هراس اسرائیل و تنش آمریکا شده است. در چنین شرایطی آمریکا یک جنگنده سوریه را در منطقه الرصافه در جنوب استان الرقه هدف قرار داد که این نشانگر شکست داعش در نقطه ای واقعا راهبردی است.

«منال الشیخ امین» درباره اهمیت خط راهبردی ایجاد شده از ایران تا لبنان نیز تصریح کرد: این خط، خط اصلی امدادرسانی برای مقابله با رژیم صهیونیستی و تحویل کمک ها به لبنان از طریق سوریه است. بدین صورت ایران می تواند به صورت مستقیم بر جنگ ها و نوع آن اثر بگذارد. درباره احتمال واکنش و پاسخ سعودی ها و یا آمریکا به این اقدام سپاه ایران نیز باید بگویم که در توان آمریکا و سعودی ها نیست که در تحولات میدانی تغییرات ریشه ای ایجاد کنند و فقط می توانند برخی مواضع و نقاط را به صورت محدود هدف قرار دهند.

وی در ادامه به متهم شدن سپاه ایران به اقدامات تروریستی از سوی آمریکایی ها و تحریم آن در عین پیشگام بودن سپاه در مبارزه با تکفیری ها گفت: اتهام ایران به حمایت از تروریسم امری مضحک است و افراد ساده نیز می دانند که آمریکا و مزدورانش از تروریسم حمایت کرده و آن را ایجاد می کنند. ایران در کنار مسأله فلسطین و مقاومت در لبنان ایستاده است و با اسرائیل مقابله می کند.

نماینده پارلمان سوریه افزود: حملات ایران علیه داعش با آمریکا بسیار متفاوت است. زیرا آمریکا تمایلی به نابودی داعش ندارد و به همین دلیل نه تنها حملاتش علیه تروریست ها نمایشی است بلکه برخی اوقات مواضع ارتش سوریه را هدف قرار می دهد. این در حالی است که ایران نوک پیکان مبارزه با داعش است و در روزهای اخیر هم شاهد حملات موشکی این کشور به مقر فرماندهان تروریست در دیرالزور بودیم که موجب ایجاد هراس در دل داعشی ها و حامیان آنها شد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...