نسخه چاپی

مسكو شروط كشورهای عربی برای قطر را منصفانه نمی‌داند

در وزارت خارجه روسیه تاكید شد كه بحران در روابط كشورهای عربی و قطر باید صرفا بر اساس منافع متوازن طرفین و بصورت منطقی حل و فصل گردد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری «تاس»، یک مقام دیپلماتیک بلندپایه در وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که مناقشه برخی کشورهای عربی با قطر باید صرفا از طریق راههای دیپلماتیک و بر اساس توازن منافع هر دو طرف این مناقشه حل و فصل گردد.

این دیپلمات روس که نامش فاش نشده، در گفتگو با این خبرگزاری گفت: «ما بر این عقیده هستیم که مناقشه بوجود آمده بین کشورهای عربی منطقه خلیج فارس و دوحه باید صرفا از طریق دیپلماتیک و بر اساس توازن منافع طرفین حل و فصل گردد. ما خواستار آن هستیم که طرفین این مناقشه در بین خود و بصورت منطقی مشکلات بوجود آمده را حل و فصل کنند. »

برخی کشورهای عربی از کشور پادشاهی قطر خواسته اند تا ۱۳ شرط آنها برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک را اجرا کند. از جمله مهمترین این شروط: کاهش سطح روابط دیپلماتیک دوحه با ایران، تعطیل شدن شبکه تلویزیونی «الجزیره»، توقف همکاریهای نظامی با ترکیه و تعطیلی پایگاه نظامی ترکیه در این کشور است. علاوه بر این قطر باید به کشورهایی که این خواسته ها را تعیین کرده اند، غرامت مالی نیز بپردازد. قطر ۱۰ روز فرصت دارد این درخواستها را اجرا کند.

مقامات دوحه اعلام کرده اند که درخواستهای عنوان شده از سوی کشورهای عربی همسایه قطر، غیرقابل قبول و غیرقابل اجراست.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...