نسخه چاپی

بررسی برنامه «ماه‌نشان» ویژه برنامه ماه رمضانی شبكه افق

ویژه‌برنامه زنده «ماه‌نشان» ویژه شب‌های ماه مبارك رمضان به تهیه‌كنندگی آقای محمد ساسان و با اجرای آقای حسین قرائی، سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هر شب ساعت 22:30 به روی آنتن شبكه افق می‌رود.

به گزارش نما، موضوع برنامه ماه‌نشان در ماه مبارک رمضان در رابطه با مسوولیت اجتماعی با رویکرد خدمات با تمرکز بر فعالیت خیریه بوده است.
«محمد ساسان» تهیه کننده برنامه «ماه نشان» درباره این برنامه به «صبح نو» گفت: ما در برنامه‌های گذشته در بحث فعالیت اجتماعی و خدمات‌رسانی بر فعالیت‌های جهادی در حوزه‌های مختلف تمرکز داشتیم و بعضی از آنها رویکرد مجموعه توزیع ارزاق داشتند و یک نکته‌ای که در برنامه به آن دقت داریم این است که به شخصیت و هویت آدم‌ها برچسب محروم بودن نخورد. برنامه ماه‌نشان سال گذشته هم هر شب از شبکه افق به طور زنده به روی آنتن می‌رفت و آقای رمضان‌نژاد، مدیر شبکه افق هم نگاه جدی به این برنامه دارد و ما امیدواریم که این فضا در طول سال هم ادامه پیدا کند. ممکن است حجم برنامه از نظر تعداد قسمت پخش شده در هفته کمتر شود ولی قابلیت آن را دارد که این رویکرد را در طول سال ادامه دهیم چون تنوعی در آن وجود دارد و فعالیت گروه‌های جهادی در طول سال هم ادامه دارد و آنها به کار خود ادامه می‌دهند و ما از آنها عقب هستیم. ما در برخی از برخوردهایی که با مهمانان داشتیم متوجه شدیم که آنها نه ادعای خاصی دارند و نه تصور بزرگی از کار خود ؛ فقط متمرکز بر فعالیت‌های خود شدند و این کار را با کیفیت بالا پیش می‌برند و این باعث شده روحیه و حال خودمان هم بهتر شود.

دنبال آدم‌های عادی بودیم
تهیه کننده این برنامه درباره ویژگی مهمانان این برنامه بیان کرد: شاید تفاوتی که ما با شبکه‌های دیگر داشتیم این است که ما سعی کردیم بر دوستانی که دل در گرو انقلاب و اعتقادات دارند بیشتر بپردازیم و اگر در این فضا حضور داشتند بیشتر به سمت این دوستان رفتیم و سعی ما بر این بود که به آدم‌های عادی بپردازیم که در اطراف ما مثل خود ما در حال زندگی کردن هستند و چهره نیستند و برنامه‌ای هم نیست که در آن از سلبریتی‌ها استفاده شده باشد. آن آدم‌های عادی سعی می‌کنند که حال آدم‌های اطراف و اجتماع خود را بهتر کنند و نگاه ما هم همین بوده که مسوولیت اجتماعی بر دوش اجتماع است و مردم باید خودشان درمانگر دردهای خود باشند و این مسأله برایمان مهم بوده است و همین آدم‌های عادی تحولات بزرگی را ایجاد کردند.
ساسان با اشاره به یکی از برنامه‌های ماه نشان عنوان کرد: برای مثال پیرو موضوع برنامه، دهمین قسمت ماه نشان با موضوع مسوولیت اجتماعی دانشجویان، فضای مجازی و فعالیت‌های خیریه، روی آنتن زنده شبکه افق رفت. آقای سید حسام رایگانی به نمایندگی از گروه دانشجویی نفحات، مهمان این برنامه بود و به ایده اولیه تشکیل این گروه پرداخت.

هیزم آتش به اختیارانیم
آقای محمد طهرانی مهمان قسمت دوازدهم این برنامه بیان کرد: از وقتی رهبری بحث آتش به اختیار را مطرح کردند، ما تصمیم گرفتیم هیزم این آتش باشیم چرا که عقیده داریم باید گروهی از جوانان باشند که بی سر و صدا و فقط برای رسیدن به اهداف انقلاب، گام بردارند.
وی افزود: مردم مناطق محروم مرزبانان همیشگی ایران هستند بنابراین باید به آنها توجه و حداقل امکانات ممکن را برایشان فراهم کنیم.
طهرانی با اشاره به حسینیه‌ای در سیستان و بلوچستان که اهل سنت هم در برنامه‌های آن شرکت می‌کنند گفت: در مناسبت‌های مذهبی چون تاسوعا و عاشورا، شیعه و سنی در کنار هم برای امام حسین؟ع؟ عزاداری می‌کنند و پای کارند و همین مسأله، محور وحدت آنها شده است.

هماهنگی خیرین وظیفه ماست
آقای محمود هاشمی، مسوول بنیاد صدر یکی دیگر از مهمانان ماه نشان بیان کرد: افراد بسیاری مایل هستند از دانش و توانمندی خود برای کمک به دیگران استفاده کنند ولی راه صحیح آن را نمی‌دانند. هماهنگی میان این افراد و بسترسازی مناسب برای ارائه خدمات علمی و معنوی، کار اصلی بنیاد صدر است.
این فعال اجتماعی و فرهنگی با اشاره به تهیه و توزیع کتاب‌های کمک‌درسی در بین دانش‌آموزان تحت عنوان طرح «کتاب مهربانی» خاطرنشان کرد: برخی ناشران هم پس از اطلاع از طرح، به کمک ما شتافتند و بخشی از هزینه‌ها را بر عهده گرفتند.
وی با بیان اینکه برخی دانش‌آموزان روستاهای محروم کرمان برای ادامه تحصیل مجبور به حضور در شهرها هستند اما از امکانات اسکان بی‌بهره‌اند گفت: راه‌اندازی خوابگاه‌های اجاره‌ای با کمک خیّرین نخستین گام در راستای رفع این نیاز بود و در حال حاضر پنج باب خوابگاه اجاره‌ای در کرمان فعالیت می‌کنند البته با حمایت‌های جدید افراد خیّر، به دنبال ساخت اولین خوابگاه نیز هستیم.

منبع: صبح نو

۱۳۹۶/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...