نسخه چاپی

دبیر جشنواره‌ فیلم كودكان و نوجوان اصفهان در گفتگو با نما تشریح كرد؛

زنگ خطربرای ژانر كودك و نوجوان به صدا در آمده است

عکس خبري -زنگ خطربراي ژانر کودک و نوجوان به صدا در آمده است

دبیر سی امین جشنواره فیلم كودكان و نوجوانان گفت:كم رونقی در فیلم ها یكی از معضلات امروز سینمای كودكان و نوجوان‌ است،البته امیدواریم كه در این جشنواره بتوانیم به نتایج خوبی برسیم.

علیرضا داد دبیر جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان درمصاحبه با خبرنگار نما گفت: موضوع کم رونقی و اکران پایین فیلم های کودک و نوجوان تنها با افزایش سالن‌ها حل نخواهد شد. در این خصوص باید یک برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم .همچنین در عین حال تشکیل گروه سینمایی کودک و نوجوان بسیار مهم است که در این باره با شورای صنفی نمایش در حال مذاکره می باشیم که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم .
وی افزود :البته می‌توانیم تا زمان دستیابی به این موضوع ، از راه حل‌های کوتاه مدت استفاده کنیم به طور مثال استفاده از سالن‌های سینمایی آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند به اکران این فیلم ها کمک کند.
رضا داد در خصوص علت عدم اکران فیلم های تولید شده در حوزه کودک و نو جوان اظهار داشت:قطعا یکی از این عوامل به خود فیلم ها باز می گردد،به گونه ای که فیلم‌ها هم باید پتانسیل و قابلیت اکران را داشته باشند، تا بتوانند به اکران گسترده دربیایند .
دبیر سی و امین جشنواره فیلم کودک در خصوص تعداد آثار راه یافته به این دوره از جشنواره گفت: امسال تعداد فیلم‌های بیشتری برای اکران عمومی وجود دارد و شاهد فیلم‌های خوبی هم خواهیم بود.به گونه ای که حدود ۳۳۲ فیلمنامه کامل ارائه شد که ۱۳ فیلم آن اقتباسی است.
البته تعداد فیلم‌هایی که قابل قبول باشند برای اکران عمومی کافی نبوده است ولی بازهم امسال این اطمینان را می‌دهیم که تعداد این فیلم‌ها برای اکران عمومی بیشتر شوند که تلاش ما هم بر روی فیلم های پرمخاطب متمرکز شده است.
دبیر این جشنوار در خصوص استقلال بخش انیمیشن اظهار داشت: اگر بتوانیم این بخش را تقویت کنیم اتفاق خوبی در این حوزه و نیز سینمای کودک رخ می‌دهد. ظرفیت انیمیشن ما برای دستیابی به بازار جهانی بیشتر ازاین است و یکی از رویکردها مهم این بود که این استقلال اتفاق بیفتد و شاهد برگزاری مجزای در این دوره خواهیم بود.
رضا داد با اشاره به مراسم نکوداشت و بزرگداشت های این دوره از جشنواره فیلم کودک اصفهان تصریح کرد: نکوداشتی برای عباس کیارستمی طراح، نویسنده و کارگردان سینما و نیز علی معلم نویسنده، منتقد و تهیه‌کننده سینما در نظر گرفته شده است.همچنین بزرگداشت رسول صدرعاملی نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما که در زمینه ژانر کودک ونوجوان فعالیت داشته و نیز خانم مرضیه محبوب ‏طراح و عروسک‌ساز از دیگر برنامه های سى‌امین جشنواره بین‌المللى فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان اصفهان است.
علیرضا رضاداد ضمن اشاره به وقفه ایجاد شده در برگزاری این جشنواره به خبرنگار ما گفت:جشنواره سی‌ام کودک با وقفه‌ای برگزار خواهد شد،دلیل آن هم به انعقاد موافقت میان فارابی و شهرداری اصفهان باز می گردد که کمی طولانی شد و فرصت کافی برای برگزاری جشنواره نبود. البته بهمن ماه سال گذشته قصد داشتیم که این کار را انجام دهیم و به زمان نمایش برگزیده آثار فجر رسیدیم و امکان برگزاری آن میسر نشد.
وی ادامه داد: ضمن اینکه براساس موافقت‌نامه پنج ساله برای جشنواره متوجه شدیم به دلیل همزمانی با محرم و صفر در مهر ماه نمی‌شود جشنواره را برگزار کرد چون این جشنواره با ایام عزا تناسب ندارد، به همین دلیل زمان دیگری را در نظر گرفتیم و فکر کردیم با توجه به فصل تابستان و اینکه در این فصل به ‏جهت تعطیلی مدارس ، می‌تواند زمان مناسبی باشد. همچنین برگزاری این جشنواره در ‏فصل تابستان شاید بتواند در بحث رونق اکران فیلم‌های کودک و نوجوان قدم مثبتی بردارد که اگر این روند ‏مناسبی باشد، می توان جشنواره را در سال های آینده نیز در همین زمان برگزار کرد. ‏
وی درباره باشگاه مخاطبان جشنواره کودک ونوجوان هم اضافه کرد:به جهت تجربه موفق باشگاه مخاطبان در سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر از دوستان خواستیم دعوت کردیم تا در جشنواره کودک و نوجوان هم فعالیت داشته باشند،لذا در مرحله اول بیش از هشت هزار نفر در این باشگاه ثبت نام کردند که پس از پایش اولیه در حدود چهار هزار نفر عضو باشگاه شدند. امیدواریم با راه‌اندازی این بخش شرایط مناسبی برای استفاده مخاطبان و علاقه‌‌مندان آثار کودک و نوجوان از برنامه‌های جشنواره فراهم شودکه اعضای این باشگاه مخاطبان اصلی ما هستند که در فرایند اطلاع‌رسانی مثمر ثمر خواهند بود.
این مدیر فرهنگی درباره محل اکران فیلم های جشنواره کودک بیان داشت: سالن های ١، ٢ و ‏‏٣ پردیس سینمایی چهار باغ، و همچنین ٢ سالن سینما فلسطین و سینما سپاهان ٥ سالن نمایش دهنده فیلم های جشنواره هستندکه هر سالن سینما 3 سانس فیلم را نمایش می‌دهند که ‏در صورت احتیاج یک سانس فوق‌العاده دیگر هم به آن اضافه خواهد شد.
گفتنی است که جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان از 9 تا 16 تیر ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

۱۳۹۶/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...