نسخه چاپی

سخنان پوتین در مورد فعالیت خود در كاگ‌ب

ولادیمیر پوتین برای نخستین بار از فعالیت خود در«كا.گ.ب» شوروی سابق سخن گفته و یادآور شد، كارش در رابطه با فعالیتهای اطلاعاتی غیرقانونی بود.

به گزارش نما، روزنامه اینترنتی «گازیتا.رو» نوشت: "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه با برنامه «خبر روز شنبه» شبکه «راسیا-1» این کشور گفت، زمانی که در اداره اطلاعات خارجی «کا.گ.ب» فعالیت داشت، کارش مربوط به اقدامات اطلاعاتی غیرقانونی بود.

وی گفت: «کار من در «کا.گ.ب» تنها مربوط به سرویس اطلاعات خارجی نبود، بلکه وظیفه دقیق من فعالیتهای اطلاعاتی غیرقانونی بود و من به خوبی با این قبیل فعالیتها آشنایی دارم.»

پوتین یادآور شد که تنها افرادی می توانند بعنوان مامورین امنیتی-اطلاعاتی فعالیت کنند که دارای ویژگی‌های خاص، اعتقاد قوی و شخصیتی غنی باشند. وی افزود: «این افراد از زندگی شخصی و از بودن با نزدیکانشان می گذرند و سالهای سال در جهت منافع کشورشان خدمت می کنند، بدون آنکه شناخته شوند. هر کسی نمی تواند از عهده چنین وظیفه سنگینی بر آید. بدون اغراق بگویم، این افراد بسیار برگزیده و خاص هستند و من برای این افراد آرزوی موفقیت و تندرستی می کنم و امیدوارم که آنها هر کجا که هستند، صدای مرا بشنوند.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین چند خاطره از دشواری‌های فعالیت خود در زمان خدمتش در «کا.گ.ب» را تعریف کرد.

ولادیمیر پوتین در سال 1975 از دانشکده حقوق دانشگاه دولتی لنینگراد (سنت پترزبورگ کنونی) فارغ التحصیل شد، بعد از آن وارد مدرسه عالی شماره یک «کا.گ.ب» در مسکو شد و در سال 1980 مدرک تخصصی خود را از آنجا دریافت نموده و فعالیت خود را در اداره اطلاعات خارجی این سازمان آغاز نمود. وی در سال 1985 برای انجام ماموریت به جمهوری دموکراتیک آلمان اعزام شد.

منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...