نسخه چاپی

مددی در گفتگو با نما مطرح كرد:

تا زمانی كه نگاه دولت به خارج است اقتصاد كشور تغییری نمی‌كند

عکس خبري -تا زماني که نگاه دولت به خارج است اقتصاد کشور تغييري نمي‌کند

نماینده سابق مجلس گفت: تا زمانی كه دولت نگاهش را در زمینه اقتصاد تغییر ندهد و به حلال بودن اقتصاد مقاومتی ایمان نداشته باشد و حمایت از تولید و رفع موانع سرمایه گذاری توجه نكند قطعا اقتصاد كشور، هیچ حركت رو به رشدی نخواهد كرد.

محمدعلی مددی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به عدم موفقیت دولت در بخش تولید در کشور، گفت: نگاه دولت در رابطه با اقتصاد نگاه به بیرون است چرا که احساس می کند اقتصاد ایران را سرمایه گذار خارجی نجات می دهد.
وی در ادامه افزود: کشورهای توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند که تنها راه نجات اقتصاد کشورشان از رکود و تورم اجرای دقیق و صحیح اقتصاد مقاومتی است.
مددی بیان کرد: تا زمانی که نگاه دولت روی کار آمده به درون نباشد به هیچ وجه اقتصاد ایران درست نخواهد شد چرا که در اقتصاد مقاومتی نگاه به درون و پتانسیل های داخلی، حمایت دولت از تولید و کم کردن واردات است.
وی در ادامه یاد آور شد: با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور رکود از کشور رخت بر خواهد بست و رونق اشتغال را در کشور شاهد خواهیم بود.
نماینده سابق مجلس تصریح کرد: بعد از گذشت چهار سال از روی کار آمدن روحانی هنوز که هنوز است متاسفانه نگاه دولت به بیرون از کشور است و احساس می کند با مذاکره و آیتم هایی که در اختیار کشورهای خارجی قرار می دهد می تواند اعتماد غربی ها را جهت سرمایه گذاری در کشور جلب کند.
مددی اظهار داشت: تا زمانی که دولت نگاهش را در زمینه اقتصاد تغییر ندهد و به حلال بودن اقتصاد مقاومتی ایمان نداشته باشد و حمایت از تولید و رفع موانع سرمایه گذاری توجه نکند قطعا اقتصاد کشور، هیچ حرکت رو به رشدی نخواهد کرد.
نماینده سابق میانه در مجلس به برنامه نداشتن وزیر صنعت معدن و تجارت اشاره کرد و بیان داشت: وزیر صنعت معدن تجارت نجات اقتصاد کشور را تنها در واگذاری می داند و در تلاش است تا بنگاه‎ها و شرکت های دولتی را به بخش خصوصی واگذار کند اما متاسفانه با عدم برنامه ریزی وزیر، سالیانه و ماهانه شاهد هستیم که چندین هزار کارخانه و واحد تولیدی ورشکست می شوند.
مددی با تأکید بر این مطلب که ای کاش دولت روحانی وضعیت حاکم بر اقتصادی دولت احمدی نژاد را حفظ می کرد، گفت: در بازدید از شهرک های صنعتی شیراز و اصفهان مشاهده کردیم که چگونه کارخانجات ورشکست شدند و این گونه ورشکستگی ها تماما به دولت روحانی بر می گردد که انگیزه حمایت از تولید را ندارد.
وی افزود: دولت در جهت حمایت از تولید دست دلالان را باز گذاشته تا کمبود های را از کشورهای همسایه وارد کنند چراکه احساس می کند با این روش ها می توانند به مسائل و مشکلات مردم پاسخگو باشد این در حالی است که تنها راه برون رفت از رکود و بهبود فضای کسب و کار اجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و تضمین خرید محصولات است.
مددی گفت: فساد در دولت روحانی علنی شده است و از آنجایی که مقام معظم رهبری بارها تأکید فرموده اند که می بایست حقوق نجومی بگیرها را به خزانه واریز کرد اما متاسفانه نه تنها تا امروز مسئولان دولتی یک نفر از نجومی بگیرها به دستگاه قضا معرفی نکرده اند و نمی کنند بلکه این افراد را سرمایه ملی می خوانند بگونه ای که نوبخت بیان می کند آقای حسینی سرمایه ملی می باشد و دختر آقای حسینی نیز در مجلس مطرح می کند پدرش سهم خودش را از سفره انقلاب برداشته است.
مددی در خاتمه گفت: تا نگاه دولت درست نشود نمی توان با نگاه مه آلود به جاده اقتصاد قدم برداشت.

۱۳۹۶/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...